شناسهٔ خبر: 40612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی تناژ حمل کالا در استان همدان طی سه‌ماهه اول امسال

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد: طی سه‌ماهه اول امسال حمل انواع کالا از استان همدان به سایر نقاط کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰/۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری اظهار کرد: تعداد بارنامه‌های صادر شده نیز در این مدت نسبت به سه‌ماهه سال ۹۵ حدود ۱۵ درصد افزایش و در نهایت رشد ۱۶ درصدی درآمد اداره کل را به دنبال داشته است.

وی ضمن تأکید بر کنترل و نظارت بیشتر برای شناسایی مراکز تولید بار گفت: با شناسایی این مراکز و استقرار یک شرکت حمل‌ونقل در آن مکان ضمن مساعدت با صاحبان کالا برای حمل بار طبق ضوابط و با بارنامه از جابه‌جایی کالا بدون بارنامه نیز جلوگیری خواهد شد.

 رودباری روند رو به رشد حمل‌ونقل کالا را دلیلی بر کاهش رکود و افزایش تولید دانسته و بیان کرد: با تلاش بیشتر برای کنترل و نظارت بر حمل بار و یافتن راهکارهای افزایش صدور بارنامه می‌توان از درآمد حاصله در توسعه راه‌ها و افزایش ایمنی بهره گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: با عنایت به اهداف بلندمدت برای گسترش و توسعه شبکه راه‌ها و هم‌چنین استفاده از تکنولوژی ITS برای افزایش ایمنی در جاده‌ها افزایش درآمد جزء برنامه‌های اصلی این اداره کل است که از طریق اتخاذ راهکارهای مناسب باید به این منظور دست یافت.

رودباری گفت: علاوه بر همکاری پلیس‌راه در نظارت و کنترل و متوقف کردن رانندگانی که بار بدون بارنامه حمل می‌کنند، کارشناسان اداره کل نیز باید با نظارت و بررسی نوع بار مکان و محل اخذ بارنامه از فرار بار جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: راهکارهای دیگری نیز برای افزایش فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بر اساس بارنامه و ضوابط اندیشیده شده است که بر اساس آن تمدید کارت هوشمند ناوگان حمل کالا که قبلاً با ارائه حداقل ۱۲ بارنامه انجام می‌شد منوط به ارائه ۱۸ بارنامه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یکی دیگر از برنامه‌های قابل‌اجرا در این زمینه را الزام ناوگان حمل‌ونقل حامل مواد سوختی و بارهای معادن به اخذ بارنامه اعلام کرد و گفت: این موضوع به رانندگان کمک شایانی در بحث برخورداری این ناوگان از سهمیه سوخت بر اساس پیمایش خواهد کرد.

وی افزود: به دنبال اجرای طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش این امتیاز تنها به ناوگانی تعلق می‌گیرد که حمل‌ونقل محموله آن‌ها با بارنامه انجام شود و در این صورت است که می‌توانند به میزان پیمودن مسافت‌های مندرج در بارنامه از سهمیه سوخت با قیمت دولتی بوده استفاده کنند.

نظر شما