شناسهٔ خبر: 40616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تبریز تشکیل شد:

تشکیل کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در تبریز

مصالح ساختمانی کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در تبریز تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، محمدصادق آسایش رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل گفت: با عنایت به اهمیت کنترل کیفیت مصالح ساختمانی مورد استفاده در ابنیه و رسیدگی به وضع استاندارد و نظارت مستمر بر فرآیند تولید مصالح ساختمانی در تبریز و شهرستان‌ها و هم چنین الزام به رعایت استانداردهای اجباری توسط تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان مصالح ساختمانی، کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در شهر تبریز تشکیل شد. مطابق مصوبات، یکی از وظایف کمیته مذکور، بازدید از کارخانجات تولید مصالح ساختمانی است.

وی افزود: این کمیته در نظر دارد طی برنامه‌ای مدون از فرآیند تهیه و تولید مصالح ساختمانی در محل کارگاه‌ها و کارخانه‌های ذی‌ربط بازدید به عمل آورد. در همین راستا و طی اولین برنامه بازدید با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های متولی ساخت‌وساز استان آذربایجان‌شرقی از جمله اداره صنعت و معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، اداره استاندارد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آزمایشگاه مکانیک خاک، اداره کل راه و شهرسازی از کارخانه‌های تهیه بتن آماده روان بتن و نیز تهیه بتن آماده رادین بازدید به عمل آمد.

بدیهی است مطابق مصوبات کمیته مذکور، مشاهده هرگونه موارد تخلف و یا کیفیت نازل مصالح ساختمانی تولید شده در هر یک از کارخانه‌های مورد بازدید، توقف فعالیت‌های تولیدی آن کارخانه را تا زمان رفع و اصلاح نواقص ثبت شده را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما