شناسهٔ خبر: 4062 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

تحولات هواشناسی در روزهای پایانی هفته؛

وزش باد شدید در 6 استان/ بارش برف در شمال شرق کشور

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، سمنان و بخش‌های شمالی اصفهان، مرکزی و قم خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور طی چند روز آینده گفت: مطابق آخرین نقشه‌های سازمان هواشناسی، امروز 16 بهمن برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر و همین‌طور روی دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران، برف و وزش باد را خواهیم داشت.

وی گفت: این شرایط به تدریج به شمال شرق و شرق کشور می‌رسد و برای جمعه نیز بارش‌ها برای برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور محدود می‌شود.

گودرزی خاطر نشان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که امروز روی سواحل دریای خزر و برای فردا در شمال شرق کشور دمای هوا به طور محسوس کاهش پیدا می‌کند؛ به طوری که هوا در این مناطق سردتر می‌شود. به دلیل بارش برفی که در این مناطق داریم به مسافران عزیز توصیه می‌کنیم که تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها را همراه داشته باشند.

گودرزی اظهار کرد: به غیر از بارش‌هایی که در نیمه شمال کشور است همچنین برای جنوب شرق کشور نیز امروز بارش‌ پراکنده، گاهی رعد و برق را داریم که برای فردا بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که در بخش‌های مرکز استان هرمزگان،‌ تنگه هرمز و برای فردا در سیستان و بلوچستان به دلیل رگبار باران، آب گرفتگی معابر عمومی را شاهد خواهیم بود. توصیه می‌کنیم که اقدامات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی در این مناطق به عمل آید.

به گفته وی امروز و فردا آب‌های دریای خزر مواج است و  فردا نیز  آب‌های خلیج فارس هم مواج و متلاطم می‌شود.

گودرزی گفت: آسمان تهران امروز ابری و نیمه ابری است و در برخی مناطق بارش‌های پراکنده را داریم و همینطور در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید را خواهیم داشت. این وزش باد شدید امروز برای دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده که می توان گفت استان تهران، البرز، سمنان و بخش‌های شمالی استان اصفهان، مرکزی و قم امروز در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید را خواهند داشت.

وی افزود: حداکثر دمای امروز تهران به 12 درجه بالای صفر و برای فردا صبح کمینه دما به هفت درجه بالای صفر خواهد رسید./

برچسب‌ها:

نظر شما