به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران؛ مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی راهآهن بابیان اینكه ناحیه جنوب جزو پیشروترین نواحی در بحث دوخطهها است، گفت: برنامه دوخطه كردن در محور جنوب با پیشرفت مناسب در حال اجرا است بطوریكه خط اهواز- سربندر در سال گذشته به بهرهبرداری رسیده و دوخطه خط اهواز- اندیمشك امسال تكمیل و تحویل داده میشود.
وی افزود: خوشبختانه پروژههای بازسازی و بهسازی خطوط ریلی محور جنوب كشور باوجود مشكلات و سختی شرایط آب و هوایی نامساعد در حال برنامهریزی و اجرا است.
معاون فنی و زیر بنایی تصریح كرد: ۸۰ درصد مسیرها شامل تونل و پل است كه باوجود فضای عملیاتی بسیار سخت، بازسازی و ارتقاء ظرفیت در این محورها اجرا میشود.
یزدانی اضافه كرد: افزایش تناژ بارگیری و ارتقای سرعت در خطوط راهآهن در حال انجام است.
وی بابیان اینكه راهآهن اهواز مركز كنترل ترافیك محور جنوب است، گفت: پیشرفتهترین سیستم در این مسیر با مركزیت اهواز نصبشده و كل مسیر تهران – اهواز در این منطقه كنترل میشود.
یزدانی گفت: در بحث ساختمان ایستگاهها، قرارداد طرح جامع منعقد شده بطوریكه ایستگاه راهآهن اهواز به مركز تجاری، اداری و عملیاتی تبدیلشده همانگونه كه در ۴ ایستگاه تهران، مشهد، قم و تهران نیز این موضوع در حال اجرا است.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن عنوان كرد: تا پایان سال جاری، مسیر اهواز- اندیمشك را دوخطه خواهیم كرد تا سرعت قطارها به ۱۶۰ كیلومتر در ساعت برسد.
نظر شما