شناسهٔ خبر: 40677 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

رشد ۹۱ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر طی سه ماه نخست امسال

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته تخلیه و بارگیری کانتینر رشد ۹۱ درصدی داشته است و در مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان در سه‌ماهه نخست امسال رشدی ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه‌ماهه نخست سال ۱۳۹۶ حجم تخلیه و بارگیری در بندر تجاری بوشهر به ۶۵۲ هزار تن کالا و ۴۸ هزار TEU رسید که این مقدار نشان از رشد ۹۱ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر است.

بنچاری افزود: با توجه به اینکه همواره بندر بوشهر به عنوان دومین بندر کشور در تخلیه و بارگیری کانتینر محسوب می‌گردد، لذا توجه به رشد تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر از اولویت‌های اصلی این اداره کل است و با بهره‌برداری از ترمینال کانتینری در مجتمع بندری نگین این جایگاه برای همیشه تثبیت خواهد شد.

وی با اشاره به ۲۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در بندر گناوه بیان کرد: حجم تخلیه و بارگیری در جزیره خارک نیز با افزایش ۱۵ درصدی در این مدت در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته به ۳۰ میلیون تن افزایش یافت.

بنچاری یادآور شد: این میزان در عملکرد تخلیه و بارگیری سه ماه نخست بندر عسلویه نیز به ۱۰ میلیون تن افزایش یافته است که رشد ۳ درصدی را شاهد می‌باشیم.

وی ادامه داد: با تأمین زیرساخت‌های لازم برقی موردنیاز هم‌اکنون زمینه نگهداری ۵۰۰ کانتینر یخچالی در استان بوشهر فراهم شده است.

بنچاری گفت: پیش از این زیرساخت‌های مورد نیاز برای نگهداری مقدار کمتری کانتینر یخچالی در بندر بوشهر فراهم بود که با افزایش متقاضیان و توسعه زیرساخت‌های برقی صورت گرفته این حجم افزایش چشم‌گیری داشته و هم‌اکنون امکان انبارش و نگهداری ۵۰۰ کانتینر یخچالی در بندر بوشهر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها در بندر بوشهر متقاضیان استفاده از بندر بوشهر را افزایش داده است، گفت: انتظار می‌رود با فراهم شدن زمینه تسریع عملیات افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر بتوانیم به تناسب تقاضا برای استفاده از بندر بوشهر برای تخلیه و بارگیری کالا پاسخگوی متقاضیان باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به مزیت بندر بوشهر در زمینه کالاهایی یخچالی نسبت به سایر بنادر کشور گفت: وجود سردخانه پنج هزار تنی با قابلیت تنظیم مدار بالا و پایین صفر درجه ظرفیت مناسبی را برای واردات و نگهداری کالاهای مرتبط در بندر بوشهر فراهم کرده است.

نظر شما