شناسهٔ خبر: 40683 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‎های آذربایجان شرقی خبر داد:

برقراری پرواز هفتگی بين تبریز و هامبورگ

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‎های آذربایجان شرقی گفت: تا چند روز آتی، یک مسیر پروازی جدید میان فرودگاه تبریز و هامبورگ به صورت هفتگی برقرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهراسازی به نقل از روابط‎ عمومی فروردگاه‎های آذربایجان شرقی، مدیرکل فرودگاه‎های این استان ضمن اعلام خبر فوق گفت: با توجه به احساس نیاز و وجود متقاضیان، برنامه‎ریزی برای انجام پرواز تبریز-هامبورگ- تبریز از حدود شش ماه قبل توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر آغاز شد و با توجه به استقبال فرودگاه تبریز و فراهم بودن زیرساخت‎های لازم، به مرحله اجرا رسید.

   مصطفی صفایی گفت: این پرواز که از جمعه (۲۳ تیرماه) با هواپیمای ایرباس A۳۱۹ و با ظرفیت ۱۲۰ مسافر برقرار می‎شود، به صورت هفتگی، جمعه‎ها ساعت هفت صبح به مقصد هامبورگ انجام می‎شود و شنبه‎ها ساعت ۱:۳۰ بامداد از هامبورگ به مقصد تبریز باز خواهد گشت.

وی گفت: با توجه به انتخاب کلانشهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، نشست‎ها و جلسات متعددی با حضور شهردار تبریز و مسئولان استانی و فعالان حوزه گردشگری در این زمینه انجام گرفته است که برقرای این پرواز می‎تواند با ایجاد پلی میان تبریز و اروپا، نقطه عطفی در این زمینه باشد.

اكنون از فرودگاه تبريز پروازهاي خارجي به مسيرهاي استانبول، ازمیر، اسپارتا، آدنا، نجف، بغداد و پروازهاي داخلي به مسيرهاي تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شيراز، بندرعباس، عسلويه، كيش و كرمان برقرار است.

نظر شما