شناسهٔ خبر: 40698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

رسیدگی به تخلفات ۳۱۷ شرکت حمل‌و‌نقل برون شهری خوزستان طی یک سال اخیر

مسعود مصدقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در جلسات کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای موضوع کمیسیون‌های ماده ۱۲ و ۱۱ استان خوزستان طی یک سال اخیر به تخلفات ۳۱۷ شرکت حمل‌و‌نقلی و رانندگان رسیدگی و احکام مربوط صادرشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با اعلام این خبرعنوان کرد: این جلسه‌ها به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل‌و‌نقل برون شهری و مکلف کردن شرکت‌های حمل‌و‌نقلی و رانندگان به رعایت بیشتر نکات ایمنی و در پی آن ارتقای سطح ایمنی برگزار خواهد شد.

مسعود مصدقی افزود: اکنون ۳۱۲ شرکت حمل و‌نقل کالا و ۱۴۱ شرکت حمل‌و‌نقل مسافر در استان مشغول فعالیت هستند که به تخلفات و پرونده‌های این شرکت‌ها با برگزاری مستمر جلسات کمیسیون ‌های ماده ۱۱ و ۱۲ با حضور اعضای کمیسیون رسیدگی خواهد شد.

مصدقی گفت: در یک سال اخیر ۱۰ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ و ۱۱ استانی تشکیل و طی آن به تخلفات ۱۵۹ شرکت حمل‌و‌نقل کالا، ۵۷ شرکت حمل‌و‌نقل مسافر و در کمیسیون ماده ۱۱ که مربوط به تخلفات رانندگان بخش کالا و مسافر است به پرونده ۱۰۱ نفر رسیدگی و صدور احکام شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات انجام شده در بخش حمل‌و‌نقل کالا مربوط به عدم رعایت و مقررات مربوط به سالن اعلام بار، نداشتن تجهیزات ایمنی و مغایرت مندرجات بارنامه و در بخش حمل‌و‌نقل مسافر مربوط به صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه بدون قرارداد همکاری، جذب مسافر به صورت غیرمتعارف و نداشتن لباس فرم و کارت شناسایی و همچنین در بخش تخلفات رانندگان مربوط به حمل بار بدون بارنامه و اضافه بار بوده است.

نظر شما