شناسهٔ خبر: 40712 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چگنی اعلام کرد:

افزایش درآمدهای ملی باعث رونق بازار مسکن در کشور می‌شود/ ضرورت تسهیل فرآیند خرید مسکن در کشور

علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزایش درآمد ملی، قدرت خرید مردم و ایجاد سهولت در پرداخت تسهیلات خرید مسکن را از راهکارهای خروج از رکود و رونق بازار مسکن عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا علی چگنی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این که حوزه مسکن مجموعه‌ای از زنجیره اقتصاد ملی است، افزود: با رونق اقتصادی و افزایش درآمدهای ملی، بازار مسکن نیز در کشور رونق می گیرد.

وی اظهار داشت: در شرایطی که بازار مسکن در رکود قرار دارد باید با راهکارهای بخشی شرایط مناسب را برای دسترسی خریداران به تسهیلات بانکی با تقویت صندوق ها و بازارهای رهنی فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از سوی دیگر تنظیم ضوابط و مقررات درست را در این مقطع برای رونق بازار مسکن اثرگذار دانست.

چگنی بیان کرد: زمانی که دستورالعمل دریافت مالیات سازندگان مسکن مطرح شد ما پیشنهاد کردیم به توجه به شرایط موجود اجرای این دستورالعمل مدتی عقب بیفتد و یا به صورت پلکانی این مالیات دریافت شود، اما این پیشنهاد مورد توجه قرار نگرفت.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت: دستورالعمل دریافت مالیات از سازندگان مسکن در کشور مشمول تولید کنندگانی است که از سال ۱۳۹۵ به بعد پروانه ساختمان دریافت کرده اند.

مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: بنابراین سازندگانی که پروانه ساخت آنها مربوط به سال ۹۴ باشد و واحدهای آنها معمولا در سال ۱۳۹۷ وارد بازار مسکن خواهد شد، مشمول این دستورالعمل نمی شوند.

 با افزایش قیمت مسکن در اواخر سال ۱۳۹۱، در اوایل سال ۱۳۹۲ بازار مسکن در کشور به رکود رفت و تاکنون این بازار از رکود خارج نشده، هرچند که دولت در تلاش است با ارایه راهکارهای مناسب از جمله افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت، بازار مسکن کشور رونق بگیرد.

برخی از کارشاسنان حوزه مسکن معتقدند پیش زمینه رونق بازار مسکن در کشور آغاز شده و از نیمه دوم سال ۹۶ شاهد رونق تدریجی بازار خواهیم بود./

نظر شما