شناسهٔ خبر: 40717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۰ درصد پیشرفت در بهسازی معابر بزرگترین سکونتگاه غیر رسمی کشور

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی جنوب گفت: عملیات بهسازی و آسفالت معابر محله کمب چابهار با مساحت ۴۰۰ هکتار با هدف حل معضل حاشیه نشینی این شهر از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان گفت: عملیات بهسازی و آسفالت معابر محله کمب چابهار با مساحت ۴۰۰ هکتار با هدف حل معضل حاشیه نشینی این شهر از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ایوب کرد افزود: در این پروژه ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع از معابر محله کمب چابهار شامل چندین خیابان و کوچه بهسازی و آسفالت می شود.

وی بیان کرد: برای ارتقای فضای فرهنگی و ورزشی محله کمب پروژه احداث زمین چمن مصنوعی فضای روباز در زمینی به مساحت ۹۲۴ مترمربع با اعتبار۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

او ادامه داد: ساختمان پایگاه بیماری های مشاوره رفتاری و ژنتیکی کمب چابهار هم با زیربنای ۱۳۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هزار متر با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

وی بیان کرد: ساخت پایگاه مهارت آموزی برای اداره فنی و حرفه ای در زمینی به مساحت هزار متر و ۳۷۰ مترمربع زيربنا و  ۳ هزار و  ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز از ابتدای امسال شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب گفت: احداث ساختمان مرکز صنایع دستی با قابلیت تولید و آموزشی فروش با ۱۶۰ مترمربع زيربنا و اعتبار هزارو۶۰۰ میلیون ریال نیز از ابتدا سال آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت بیش از ۴۰۰ هکتاری روستای کمب و شناسایی آن به عنوان یکی از بزرگ ترین روستاهای دارای سکونت گاه غیررسمی در کشور، طرح ساماندهی اراضی این روستا اقدامی مهم در راستای حل مشکلات ساکنان و پدیده حاشیه نشینی چابهار از یک طرف و از سوی دیگر حفظ حراست از اراضی دولتی متعلق به بیت المال است.

ایوب کرد بیان کرد: با هدف تسریع و تسهیل در اجرای طرح ساماندهی، محدوده روستای کمب به ۸ محله تقسیم و تاکنون ۴ هزار و ۵۷۰ ملک شناسایی و موقعیت جغرافیایی آن ها مشخص شده است و همچنین اطلاعات ۴ هزار و ۸۳۷ خانوار ساکن در محدوده روستا جمع آوری و از این تعداد ۳ هزار و ۷۱۹ خانوار واجد شرایط تشخیص داده شده و نسبت به تشکیل پرونده برای آن ها اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف نهایی اجرای طرح ساماندهی، اعطای حق مالکیت به افراد واجد شرایط و هم زمان آزادسازی معابر و کاربری عمومی و ارائه خدمات شهری آب، برق و تلفن به خانوارهای ساکن در آن محدوده است.

نظر شما