شناسهٔ خبر: 40724 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین‌المللی یزد/ گواهی‎نامه‎های سه فرودگاه بین‎المللی دیگر در حال تایید است

رحمت الله مه‌آبادی رحمت‌اله مه آبادی در مراسم اعطای گواهی‎نامه فرودگاهی فرودگاه بین‎المللی یزد گفت: با وجود محدودیت‎های موجود در پی دریافت گواهی‎نامه برای همه فرودگاه‎های بین‎المللی و مرز هوایی هستیم و با توجه به تعداد بسیار زیاد پروژه‎های عمرانی اکنون فرودگاه‎ها به کارگاه‎های سازندگی تبدیل شده‎اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها ذر مراسم اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودوگاه بین المللی یزد که صبح روز دوشنبه در سازمان هواپیمایی ایران برگزار شد، گفت: یکی از غفلتهای تاریخی در صنعت هوانوردی در سه دهه گذشته این بوده است که این صنعت در حوزه‌های ساختار، مقررات، زیرساختها و تجهیزات، متناسب با رشد ترافیک و مطابق با استانداردهای بینالمللی رشد و توسعه نیافته است.

وی افزود: خوشبختانه به گواه شاهدان طی دو سال اخیر با حضور تیمهای مدیریتی جدید در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران  اقدامات بسیار زیاد، فشرده و شتابانی برای برون رفت از شرایط موجود و کاهش نارضایتیها انجام شده است.

مه آبادی با اشاره به میزان پروژههای انجام شده و در حال انجام در فرودگاهها گفت: اکنون فرودگاهها اغلب به کارگاههای سازندگی تبدیل شدهاند، به نحوی که امسال ۱۲۱ پروژه در زمینههای نوسازی، بهسازی و تکمیل سامانهها و تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی در دست اقدام است و ارقام بسیار بالایی از سوی شرکت فرودگاهها و دولت برای آنها هزینه می شود.

وی ادامه داد: در همین زمینه در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده بهرهبرداری شده که برخی به طور رسمی افتتاح شدهاند و برخی نیز در انتظار افتتاح رسمی هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یکی از اقدامات مهم در زمینه به روزرسانی فرودگاهها را دریافت مجدد گواهینامه فرودگاهی عنوا‌ن‌کرد و گفت: طبق مقررات بینالمللی، دریافت گواهینامه فرودگاهی برای همه فرودگاههای بینالمللی الزامی است و هدف از آن، دادن اطمینان به شرکتهای هواپیمایی و مسافران از ایمن و استاندارد بودن شرایط فیزیکی و تجهیزات ناوبری فرودگاه‎ها است.

مهآبادی با امیدوارکننده خواندن فعالیتهای انجام شده در این زمینه افزود: علاوه بر دریافت گواهینامه فرودگاهی برای فرودگاه یزد، گواهینامههای سه فرودگاه بینالمللی زاهدان، بندرعباس و لار نیز در مرحله نهایی تایید توسط سازمان هواپیمایی است و فرودگاههای بینالمللی مشهد، تبریز، شیراز و مرز هوایی بوشهر نیز در مراحل نهایی دریافت این گواهینامه قرار دارند که امیدواریم با همکاری ارگانهای مرتبط؛ به ویژه بخش نظامی بتوانیم این روند را به خوبی پیش ببریم.

نظر شما