شناسهٔ خبر: 40739 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی کاهش دما در سواحل‌خزر از دو روز آینده/ گردوخاک در زابل، استان‌های شرقی و مرکزی کشور

طوفان شن در سیستان و بلوچستان با تقویت جریان‌های‌شمالی، دمای هوا در نوار شمالی کشور در روز چهارشنبه به طور محسوسی خنک می‌شود، همچنین در سه روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط به ویژه زابل با گردوخاک همراه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سه روز آینده است.

بعدازظهر امروز در ارتفاعات شمال سمنان، جنوب گلستان و مناطقی از شمال خراسان شمالی، رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد که رگبار باران در ارتفاعات شمال سمنان و جنوب گلستان شدت بیشتری دارد.

بعدازظهر فردا در شمال سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که بارش در گلستان، ارتفاعات شمال سمنان و خراسان شمالی شدت بیشتری دارد.

روز چهارشنبه هفته جاری با تقویت جریان‌های شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی خنک می‌شود و در استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از شمال غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

در سه روز آینده به دلیل تقویت جریان‌های مرطوب جنوبی در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و سواحل شرقی دریای عمان مواج خواهد بود.

در سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط به ویژه زابل با گردوخاک همراه است.

از بعدازظهر فردا و روز چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، اصفهان، قم، مرکزی، البرز، قزوین و جنوب تهران پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر سه‌شنبه و روز چهارشنبه در مناطقی از استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر گاهی وزش باید شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

آسمان تهران فردا کمی ابری، بعدازظهر افزایش ابر و باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۹ و ۲۷ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر ‌خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۵ تیرماه امسال ۲۰۹.۶ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۳۱.۱ میلی‌متر بود بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۹۰.۷ درصد بارش سال گذشته است.

نظر شما