شناسهٔ خبر: 40773 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه نخست امسال انجام شد:

تردد بیش از ۳۲۶ هزار مسافر و زائر عتبات عالیات از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه

پایانه مرزی شلمچه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۲۶ هزار مسافر و زائر عتبات عالیات از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه تردد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، مسعود مصدقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اعلام این خبر افزود: از این میزان تردد ۲۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر از مرز شلمچه و ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر از مرز چذابه به کشور ایران و یا کشور عراق سفر کرده‌اند.

مصدقی عنوان کرد: در این مدت از مرز چذابه بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ و از مرز بین‌المللی شلمچه بیش از ۱۱۰ هزار و ۳۰۰ مسافر ایرانی به کشور عراق و عتبات عالیات مشرف شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه نیز به تردد مسافران خارجی از طریق این دو مرز به خاک جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: در مرز چذابه بیش از ۶۱ هزار و ۷۰۰ و از مرز شلمچه حدود ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ مسافر به کشور ایران عزیمت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جابجایی کالا از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه صورت می‌گیرد، بیان کرد: بیش از ۴ میلیون و ۳۱۶ هزار تن توسط ۱۰ هزار و ۲۵۰ کامیون از طریق  پایانه مرزی چذابه و از پایانه مرزی شلمچه نیز حدود ۷۵۱ هزار و ۳۰۰ تن توسط ۳۵ هزار و ۷۷۵ کامیون جابجا شده است.

نظر شما