شناسهٔ خبر: 40782 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسعدی سامانی تشریح‌ کرد:

آخرین وضعیت توافق جدید ایرلاین‌ها با فرودگاه نجف

فرودگاه نجف دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ایرلاین‌های ایرانی توانستند در جریان مذاکرات دوجانبه بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات مدنظر خود را با فرودگاه نجف حل کند، اعلام کرد: خوشبختانه در جریان مذاکرات فعلی بخش قابل توجهی از مشکلات حل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا توضیح‌داد: در طول هفته‌های گذشته مذاکراتی میان نمایندگان ایرلاین‌های ایرانی با مسئولان فرودگاه نجف آغاز شد تا مشکلاتی که در هفته‌های اخیر شکل گرفته بود، برطرف شود. ایرلاین‌های ایرانی در سه حوزه مختلف با مشکلاتی در فرودگاه عراق مواجه بودند. یکی از آنها عوارض فرودگاهی بود، یکی دیگر عوارض مربوط به آنچه دولت عراق در نظر گرفته بود و مسئله دیگر به مشکلات هندلینگ برمی‌گشت.

سامانی با بیان ایکه ایرلاین‌های ایرانی توانستند مشکلات مربوط به داخل فرودگاه را به شکل کامل حل کنند، عنوان کرد: مسئله باقی مانده مربوط به عوارض دولتی در نظر گرفته شده می‌شود که از یک طرف مسئولان فرودگاه نجف پیگیری آن را در دستور کار دارند و از سوی دیگر ایرانی‌ها نیز اعلام کرده‌اند که از طریق امکانات دیپلماسی و وزارت خارجه این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: در جریان این مذاکرات مسائل مربوط به فرودگاه برطرف شده و در حال حاضر هیچ یک از ایرلاین‌های ایرانی مشکلی برای ادامه پروازها به مقصد نجف ندارند. از این پس تنها محدودیت بحث نبود یا کمبود مسافران خواهد بود که در فصل‌های مختلف سال متفاوت است و می‌تواند از سوی ایرلاین‌ها به تغییر در برنامه‌های پروازی منجر شود.

نظر شما