شناسهٔ خبر: 40787 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خادمی در جمع خبرنگاران شهرستان خرم‌آباد:

سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای دو پروژه بزرگراه و راه‌آهن لرستان هزینه می‌شود

در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی به اجرای دو پروژه بزرگراه و راه‌آهن لرستان اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای این دو محور هزینه می‌شود، این در حالیست که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان، تخصیص اعتبارات حوزه راه استان بی‌نظیر بوده و در اعتبارات سال ۹۵ جزو ۵ استان صدر جدول هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لرستان، خیرالله خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خرم‌آباد گفت: خوشبختانه شبکه جاده‌ای لرستان به صورت بزرگ‌راهی و آزادراهی بسیار خوب در حال انجام است و تقریباً شبکه بزرگ‌راهی شمال به جنوب در کل استان لرستان به اتمام رسیده است و در تعطیلات نوروزی نیز انتهای حوزه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: با ساخت آزادراه لرستان ترافیک این شبکه‌ها جمع می‌شود به نحوی که ترافیک محور بروجرد کاهش پیدا می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بزرگی در آزادراه خرم‌آباد به مقصد اراک در حال انجام است و انتظار می‌رود بعد از اتمام این پروژه در مسیرهای فعلی منتهی به اراک ترافیک جمع شود.

وی برنامه زمانی پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک را سه‌ساله دانست و بیان کرد: از آنجا که نیاز است مابقی جاده نیز یک وضعیت مناسبی داشته باشند اگر آزادراه را بزنیم از نظر ماه دیگر بزرگراه در هیچ یک از محورها توجیه اقتصادی ندارد.

خادمی در رابطه با روند کار این پروژه تصریح کرد: ساخت ۲۵ کیلومتر از این محور باقی‌مانده است و هم‌اکنون عملیات اجرایی ۱۷ کیلومتر از این ۲۵ کیلومتر در حال اجرا است و امیدواریم تا پایان فصل کاری بتوانیم ۱۵ کیلومتر آن را تحویل بدهیم، اجرای هفت کیلومتر نیز به استان مرکزی ابلاغ اعتبار شده است که باید پیگیری کنیم تا سرعت عمل بالا برود بنابراین انتظار می‌رود تا سال آینده بتوانیم ۱۵ کیلومتر را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در رابطه با راه دسترسی سد لیروک نیز گفت: در این زمینه فعلاً طرحی نداریم اما هم‌اکنون به عنوان راه روستایی اقداماتی شروع شده اما اگر بنا است به عنوان طرح اصلی دربیاید باید بررسی کنیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز از روند پروژه جاده سد لیروک بازدید می‌کنم اگر راه اصلی شود باید ردیف اعتباری برای آن گرفته شود؛ در این بخش نیز پیگیری انجام می‌شود تا بتوانیم با اعتبار آن را تأمین و مشکل روستائیان این منطقه را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: استاندار لرستان و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی به شدت پیگیر هستند تا ردیف اعتباری خوبی برای مسیر بزنوید گرفته شود.

خادمی در رابطه با وضعیت محور ازنا شازند نیز بیان کرد: انتظار ما این است بعد از احداث آزادراه ترافیک کامیونی از این محور جمع شود و بسیار کاهش پیدا کند ولی ردیف اعتباری این محور به عنوان ردیف راه اصلی بوده که احداث شده است و اکنون مردم انتظار دارند به صورت چهارخطه دربیاید.

وی گفت: محور ازنا شازند اکنون ردیف اعتباری الآن چهارخطه ندارد اما استان از محل جدول ۲۰ که پیوست قانون بودجه دارد کارهایی انجام شده است و چون ردیف اعتباری ضعیف بوده است در مجموع دو میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مدیرکل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد که سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان برای محور ازنا شازند هزینه شده است، مطالباتی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم بتوانیم از سایر منابع کار انجام شود.

وی افزود: پروژه‌های بزرگی مانند بزرگ‌راه و راه‌آهن لرستان که در حال اجرا هستند ردیف اعتباری خوبی دارند اکنون نیز روند کار این دو پروژه لرستان خوب است و سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای این دو محور هزینه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان نیز گفت: تخصیص اعتبارات حوزه راه استان بی‌نظیر بوده و در اعتبارات سال ۹۵ جزو ۵ استان صدر جدول هستیم.

علی علیخانی در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه با اشاره به اینکه از ماه‌های گذشته با پیشنهاد استاندار لرستان قرار شد در جلسه با حضور معاون وزیر راه پروژه‌های زیرمجموعه این وزارت خانه بررسی و از آن‌ها بازدید شود، عنوان کرد: خوشبختانه وزارت راه در خصوص پروژه‌های حوزه زیرساختی استان به ویژه در حوزه کریدور دورود به داران عنایت ویژه داشته است.

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات حوزه راه استان بی‌نظیر بوده و در اعتبارات سال ۹۵ جزو ۵ استان صدر جدول هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان یادآور شد: امروز با حضور معاون وزیر راه از پروژه‌های راه‌آهن، آزادراه خرم‌آباد- اراک و کنارگذر دورود بازدید می‌کنیم.

نظر شما