شناسهٔ خبر: 40819 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی:

رشد ۳۶ درصدی اعزام حجاج ايرانی در سال ۹۶/ فرودگاه‎ها آماده اند

رحمت‌اله مه‌آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۳۶ درصدی اعزام حجاج به خانه خدا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رحمت اله مهآبادی گفت: آمارها و ارقام اعلامی و برآوردی که برای آماده‌سازی فرودگاهها داشته ایم، نشان میدهد که در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۴، حدود ۳۶ درصد رشد حجاج خانه خدا را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز برنامههای سفر حجاج قطعی نشده است، گفت: مقامات سازمان هواپیمایی کشوری ایران در حال مذاکره با شرکت هواپیمایی عربستان و مقامات سازمان هواپیمایی کشوری آن هستند و همکارانمان در سازمان حج و زیارت و نمایندگی  ولایت فقیه نیز در حال مذاکره با عوامل حج عربستان هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: در آنچه که در بخش اعزام و پذیرش حجاج به جمهوری اسلامی ایران بر میگردد، ما تمام اقدامات لازم را برای آمادهسازی فرودگاهها و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین عوامل امنیتی و انتظامی، شرکتهای هواپیمایی و سایر عوامل ذیربط انجام دادهایم و انشاالله اگر کشور عربستان هم به قولهایی که داده است عمل کند، میتوانیم حج امسال را به موقع و با شرایط بهتری نسبت به حج سال ۹۴ برگزار کنیم.

مهآبادی با اشاره به اینکه طبق برنامههای قطعی نشده است، پیشبینی میشود از اواسط مرداد پروازهای حج برقرار شود، گفت: درباره افزایش پروازها هم هنوز نمیتوانیم تخمینی بزنیم زیرا بستگی به این دارد که از چه نوع هواپیماهایی و با چه ظرفیت مسافر استفاده شود.

نظر شما