شناسهٔ خبر: 40825 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات برگزاری جلسه نظارت بر حفظ و نگهداری حریم راه‌های استان گیلان

جلسه جلسه بحث و بررسی پیرامون موضوعات حریم راه‌های استان گیلان با حضور، روسای ادارات ستادی حوزه‌های ایمنی حریم راه‌ها، حقوقی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری و نیز روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، ایران‌پرست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در جلسه بحث و بررسی پیرامون موضوعات حریم راه‌های استان که با حضور روسای ادارات ستادی حوزه‌های ایمنی حریم راه‌ها، حقوقی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری و نیز روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های استان برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: به منظور بهبود نظارت مستمر بر حفظ و صیانت از حریم راه‌های استان گیلان کمیته نظارت بر حفظ و نگهداری حریم راه‌های استان تشکیل شده است.

وی در ادامه در خصوص اعضای کمیتهٔ مذکور گفت: روسای ادارات ایمنی و حریم راه‌ها، حقوقی، بازرگانی و سرمایه‌گذاری و یک کارشناس از حوزه ایمنی حریم راه‌ها اعضای کمیتهٔ مذکور هستند که در جلسات منظم و ماهیانه‌ای که به ریاست معاونت راهداری اداره کل برگزار می‌کنند، ضمن بررسی وضعیت حریم راه‌های گیلان، گزارش‌های مستمر ارائه شده از عملکرد ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های استان را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

ایران‌پرست ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها را از عوامل اصلی بروز تصادفات دانست و افزود: در ۳ ماهه ابتدای امسال گشت‌های راهداری نسبت به اعمال قانون تعداد ۴۹ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز و تجاوز به حریم راه اقدام کردند.

وی عنوان کرد: امسال طی عملیات مستمر راهداری بالغ بر ۶۹۸۵ تابلو و بنر غیرمجاز ثابت و سیار نیز از حاشیه جاده‌های استان جمع‌آوری‌شده است.

این مقام مسئول سپس با تأکید بر این نکته که حریم راه، خط قرمز حوزه راهداری است از روسای ادارات راهداری سراسر استان خواست حفظ حریم راه را به منزله و مصداق حفاظت از بیت‌المال دانسته و هرگونه تجاوز به حریم راه‌ها را با جدیت، قاطعیت و نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن هماهنگی با نهادهای ذیربط اعمال قانون نمایند.

نظر شما