شناسهٔ خبر: 40835 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بروز گردوخاک و وزش باد در زابل/ رگبار و باد شدید موقتی در تهران و استان‌های همجوار

گرد و غبار سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از کاهش نسبی دما در استان‌های شمالی کشور است و در سه روز آینده به سبب وزش باد، مناطق شمال شرقی و شرق کشور به ویژه منطقه زابل را گرد و خاک دربرمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز برای استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، مازندران، گلستان، شرق گیلان، برخی نقاط سمنان و در ساعات بعد ازظهر در برخی نقاط استان‌های البرز، قزوین، تهران، مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه (فردا) این وضعیت در مناطق یاد شده تداوم دارد و بارش‌ها در استان‌های مازندران، غرب گلستان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی تشدید می‌شود، ضمن اینکه در این روز دامنه بارش‌ها استان‌های واقع در غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی را از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و غرب اصفهان در برمی‌گیرد.

روز جمعه این هفته در شمال غرب، غرب و البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست و در روزهای پنجشنبه و جمعه به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی و همراهی آن با جریانات تراز میانی، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد در جنوب شرق کشور به ویژه در کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی کشور در دو روز آینده برای استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی و اصفهان و در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد وخاک پیش‌بینی کرده است.

در همین مدت به سبب افزایش سرعت وزش باد، پدیده باد وگرد و خاک در استان های ایلام، کرمانشاه ، خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست و در دو روز آینده دریای خزر و خلیج فارس مواجی خواهد بود.

نظر شما