شناسهٔ خبر: 40842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

بازدید از عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن مراغه- ارومیه/ ارائه گزارش آخرین وضعیت راه‌آهن استان

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از معاونین خود در حوزه حمل ونقل در ادامه سفر به استان آذربایجان‌غربی از عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن مراغه-ارومیه (بلاك نقده- ارومیه) بازدید كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عصر چهارشنبه ۲۱ تیرماه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از معاونین خود در حوزه حمل ونقل از عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن مراغه-ارومیه (بلاك نقده-ارومیه) بازدید كرد.

به گفته مديركل راه و شهرسازی آذربايجان غربی مسير راه‌آهن مراغه-ارميه بر پايه سياست‌های كلی و كلان كشور و اتصال استان از طريق ايستگاه راه‌آهن مراغه به شبكه ريلی و ادامه آن به استان آذربايجان‌شرقی تا مرز جلفا و رازی و به استان زنجان متصل می‌شود.

مبارك قدم افزود: محور راه‌آهن مراغه به اروميه اتصال شهرهای ملكان-مياندوآب-مهاباد-نقده و اروميه را با خط راه‌آهن تبريز-تهران فراهم میكند.

براساس این گزارش طول كل راه‌آهن مراغه به ارومیه حدود ۱۸۶ كیلومتر و فاصله ایستگاه راه‌آهن ارومیه تا ایستگاه راه‌آهن تهران حدود ۷۹۰ كیلومتر است.

همچنین عملیات اجرایی روسازی مراغه-ارومیه به طول ۲۱۵ كیلومتر (۱۸۶ كیلومتر خط اصلی و ۲۹ كیلومتر خطوط ایستگاهی) كه اجرای عملیات روسازی  شامل عملیات نقشه‌برداری و بالاست‌ریزی قشر اول، عملیات نصب خط، عملیات بالاست‌ریزی قشر دوم، عملیات زیركوبی و شیروان‌سازی، عملیات جوشكاری و علائم ثابت خطی است. 

در عملیات نقشه‌برداری و بالاست‌ریزی قشر اول تا كیلومتر روسازی ۱۳۱+۱۶۱ انجام شده است، در عملیات نصب خط نیز معادل  ۱۳۰+ ۱۳۶ كیلومتر زیرسازی انجام شده و مابقی ادامه دارد، عملیات بالاست‌ریزی قشر دوم تا خروجی ایستگاه نقده (كیلومتر ۱۰۹+۴۵۰) انجام شده است، عملیات زیركوبی و شیروان‌سازی نیز تا كیلومتر ۱۰۹+۰۶۱ انجام شده، عملیات جوشكاری مسیر نیز تا كیلومتر ۱۰۹+۴۱۰ و علائم ثابت خطی تا ورودی ایستگاه نقده نصب شده است.

به گفته مبارك قدم مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مسیر راه‌آهن مراغه-ارومیه كسی از وزارت راه و شهرسازی مطالبه ندارد و مشكلات سند این اراضی تماما حل شده است.

گفتنی است در مراسم بازدید از عملیات اجرایی روسازی مراغه-ارومیه وزیر راه و شهرسازی را امیر امینی معاون برنامه‌ریزی، بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، كبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، مبارك قدم مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و تعدادی از مسئولان استانی همراهی كردند.

نظر شما