شناسهٔ خبر: 40854 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

مردم، مهندسین و نظام مهندسی سه مقوله اساسی در حوزه ساخت و ساز/ نظام مهندسی موظف جلب اعتماد مردم است

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سه مقوله مهم در بحث ساخت و ساز ساختمان وجود دارد که مردم، مهندسین و نظام مهندسی سه مقوله اساسی هستند بنابراین برای برطرف کردن مشکلات ساختمان سازی در جامعه باید ارتباط خوبی در میان این سه وجه داشته باشد و تعامل میان این سه می‌تواند سبب اعتماد مردم به مهندسی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم محمدرضا رضایی کوچی در بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که در هتل آنا ارومیه برگزار شد اظهار کرد: روز مهندس فرصتی است که از مهندسان تجلیل کنیم چرا که در ۸ سال دفاع مقدس نقش ممتاز این قشر را مشاهده کردیم.

وی افزود: سه مقوله مهم در بحث ساخت و ساز ساختمان وجود دارد که مردم، مهندسین و نظام مهندسی سه مقوله اساسی هستند بنابراین برای برطرف کردن مشکلات ساختمان سازی در جامعه باید ارتباط خوبی در میان این سه وجه داشته باشد و تعامل میان این سه می‌تواند سبب اعتماد مردم به مهندسی شود.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر نطارت ساختمان بر عهده فردی است باید مردم بدانند که مهندسان سبب ایجاد امنیت ساختمان می‌شوند و تمامی کار‌ها از سوی دلسوزی است بنابراین مردم باید به مهندسان اعتماد کنند که سخت گیری‌ها در ساخت ساختمان به سبب آرامش خانواده آنان است.

وی بیان کرد: خلاقیتی که مهندسان به خرج می‌دهند و تلاش می‌کنند خود را به جامعه ثابت کنند چون نظام مهندسی رابطی بین مردم و مهندسان کشورمان است و کمک می‌کند تا مهندسان بسترسازی و زمینه سازی کنند و این وظیفه سنگین برای جلب اعتماد مردم است که باید به صورت جدی در برنامه مهندسان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که معضل اصلی در جامعه ماست بنابراین می‌خواهیم به کمک ملت ایران بیاییم و اعتراف می‌کنیم از ظرفیت مهندسان استفاده نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: ۴۰۰ هزار مهندسی که در کشور داریم یک فرصت و ظرفیت برای کشور ماست چرا که برای تک تک این افراد هزینه شده است و این افراد نباید اقداماتی که یک کارگر ساده انجام می‌دهد را به سرمنزل مقصود برسانند و باید به آنان بیش از پیش توجه کنیم.

رضایی تصریح کرد: نظام مهندسی کشور باید اصلاح شود گرچه تا کنون همکاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی بوده است اما انتظار می‌رود قانونی بنویسیم که جایگاه مهندسی حفظ شود چرا که ظرفیت فراوانی که می‌تواند برای کشور وزنه سنگینی باشد دچار چالش شده است.

وی تاکید کرد: مسئولان دولت دوازدهم باید زمینه‌های اقتصادی را شناسایی کنند و در راستای اشتغال‌زایی برای جوانان گام بردارند و موضوع دیگر اینکه باید مورد توجه قرار گیرد کیفیت مصالح ساختمانی است از این رو عمر مفید ساختمان‌های کشور بسیار کمتر از میانگین جهانی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ساختمان‌های بسیاری همانند پلاسکو وجود دارد که نیازمند مهندسی بهتر از پیش است و خود این مهم نیز سبب اشتغال‌زایی برای مهندسان ما می‌شود.

نظر شما