شناسهٔ خبر: 40856 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

اعلام رضایت از پیشرفت ۸۵ درصدی ایستگاه راه‌آهن ارومیه و بهره‌برداری از خطوط ریلی در شهریور/ پیگیری اجرای پروژه قطار ارومیه- تبریز در سنوات بعدی

آخوندی درجمع وزیر راه و شهرسازی ضمن اظهار رضایت از پیشرفت ۸۵ درصدی ایستگاه راه‌آهن ارومیه از بهره‌برداری خطوط ریلی در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: پروژه قطار ارومیه- تبریز پس از تهیه گزارش فنی در سنوات بعدی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جاشیه بازدید از عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن مراغه- ارومیه (بلاك نقده- ارومیه) در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پروژه ایستگاه راه‌آهن و همچنین خطوط ریلی در استان پیشرفت خوبی داشته است كه در بازدیدی كه از ایستگاه راه‌آهن ارومیه طول خط و برنامه ریل‌گذاری داشتیم این امر كاملا مشهود بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه ایستگاه راه‌آهن ارومیه در حدود ۸۵ درصد پیشرفت كار داشته و در وضعیت بسیار مناسبی به سر می‌برد. همچنین از جهت ریل‌گذاری سرعت كار را مناسب ارزیابی می‌كنم.

وی ادامه داد: براساس گزارشاتی كه در مورد طول خط و برنامه ریل‌گذاری ارائه شده در حدود ۳۰ كیلومتر از مسیر باقی مانده است و باتوجه به اینكه تقریبا روزی هزار متر ریل‌گذاری انجام می‌شود امیدواریم ظرف ۶ هفته آینده عملیات ریل‌گذاری به اتمام برسد.

آخوندی اظهار امیدواری كرد: تا ایستگاه راه‌آهن ارومیه و خطوط ریلی آن در شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول همچنین فعالیت كارگاه‌ها را در این خطوط ریلی بسیار مناسب ارزیابی كرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد پروژه قطار ارومیه-رتبریز گفت: آن خط در آستانه تعریف است كه با آن موافق هستم و برنامه‌ریزی‌ها برای انجام آن در آینده صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ان‌شالله گزارش فنی برای آن تهیه می‌شود تا بتوانیم در عهده سنوات بعدی اجرای این پروژه دنبال كنیم.

نظر شما