شناسهٔ خبر: 40873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مظاهریان:

سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوران بالندگی قرار دارد

مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در دوران بالندگی قرار دارد، گفت: در بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان برای یک دهه آینده صنعت ساختمان ریل‌گذاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، حامد مظاهریان در بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گفت: امسال تمامی مباحث و خط مشی‌های عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان به‌روز رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس و مجامع عمومی نظام‌مهندسی ساختمان به هویت سازمانی کمک می‌کند و باید زمینه‌های گسترش هویت سازمانی فراهم شود.

مظاهریان بر ترویج گفتمان روشن با مردم تأکید کرد و افزود: رعایت اصول مهندسی باید به باور مردم تبدیل شود و رفاه و ایمنی ساختمان که هدف نهایی حرفه مهندسی است را به خواسته عمومی مبدل کرد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر هر خانوار ایرانی برای تهیه مسکن، استحکام ساختمان و رعایت مقررات ملی ساختمان را به عنوان یک اصل خواستار باشد به آرمان‌های تشکیل سازمان نظام‌مهندسی ساختمان دست یافته‌ایم.

مظاهریان، ترویج فرهنگ رعایت مقررات ملی ساختمان را خواستار شد و تصریح کرد: فعالان عرصه مهندسی باید نشان دهند که نماینده مردم در برابر دستگاه‌های اجرایی هستند و از حقوق شهروندی دفاع می‌کنند.

وی یادآور شد: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان همچون سازمان‌های حرفه‌ای دنیا باید مرجعیت علمی داشته باشد و نقش برجسته‌ای در عرصه آموزش و حرفه گرایی ایفاد کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به‌روزرسانی قوانین و مقررات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را تأکید کرد و ادامه داد: خدمات مهندسی باید متقاضی واقعی داشته باشد و لازم است بازارهای جدید برای خدمات مهندسی تعریف شود.

مظاهریان افزود: برنامه‌های کارآمدی برای تجمیع و افزایش کیفیت خدمات مهندسی و نیز کاهش فاصله خدمات مهندسی با مردم اجرا شود.

نظر شما