شناسهٔ خبر: 40874 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امسال در استان مرکزی برگزار شد:

جزئیات برگزاری نخستین کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی در استان مرکزی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از برگزاری نخستین کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان در سال جاری به میزبانی این دستگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی در این جلسه که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مسئول و عضو کارگروه مذکور برگزار شد، گفت: شکل‌گیری و فعالیت مستمر و کیفی کارگروه‌ها و کمیته‌های زیرمجموعه مدیریت بحران در دستگاه‌های عضو شورای حمل‌ونقل و سایر نهادهای وابسته به این شورا به عنوان یک ضرورت باید مدنظر مدیران قرار گرفته و این کارگروه‌ها، متناسب با وظایف سازمانی و با استفاده از پتانسیل‌های هر دستگاه بایستی شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: مسئله ایجاد آمادگی کامل جهت مقابله با هرگونه شرایط بحرانی در استان مرکزی با دارا بودن ۷۱۰ کیلومتر راه شریانی با توجه به مباحثی از قبیل عبور روزانه بالغ بر صدها وسیله نقلیه و تعداد قابل‌توجهی تانکر، تریلر و واگن‌های ویژه حمل مواد سوختی حائز اهمیت است مقوله ایمنی کامل فرودگاه اراک نیز به عنوان یک واحد عملیاتی با توجه حساسیتی که در خصوص این‌گونه اماکن وجود دارد با انجام اقدامات آمادگی و پیشگیرانه نظیر مانورهای ویژه امداد و نجات، اطفاء حریق و... موضوعی است که با برگزاری منظم جلسات کمیته‌ها و کارگروه‌های مرتبط، در زمان قبل از وقوع بحران می‌تواند باعث افزایش توانایی‌های و کاهش ریسک خطر شود.

رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان مرکزی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مدیریت بحران (به صورت تئوری و عملی)، بررسی دقیق و بازنگری در خصوص تجهیزات مورد نیاز دستگاه‌های مرتبط با مقوله حمل‌ونقل و تهیه ماشین‌آلات و امکانات موردنیاز و تست آن‌ها در مانورهای مستمر فصلی و سالیانه، حداقل انتظار ما از مدیران ادارات عضو این کارگروه است.

گفتنی است در این جلسه که با حضور نظیری معاون مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی برگزار شد نمایندگان دستگاه‌های مدعو به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص مسائل مبتلابه کارگروه استانی و بین دستگاهی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی و بلایای جوی پرداختند.

نظر شما