شناسهٔ خبر: 40877 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

برگزاری بیستمین اجلاس هیات‌عمومی سازمان‌های نظام‌ مهندسی‌ ساختمان در ارومیه/ ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در یونسکو/ افتتاح ۸۲ کیلومتر باند دوم بزرگراهی خراسان جنوبی

گزارش آخر هفته سفر وزیر راه و شهرسازی و رئیس قوه مقننه به استان آذربایجان غربی و حضور در بیستمین اجلاس هیات‌عمومی سازمان‌های نظام‌ مهندسی‌ ساختمان در ارومیه، ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو و خبر افتتاح ۸۲ کیلومتر باند دوم بزرگراهی خراسان جنوبی در هفته دولت از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از انعقاد تفاهم‌نامه احداث بخشی از کمربندی جدید قم به طول ۷۵ کیلومترو پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت صحن شرقی حرم حضرت معصومه(س) خبر داد و با اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر استان در سال جاری گفت: بازنگری طرح جامع ناحیه‌ای قم در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی بر مطالعه ایستگاه قطار سریع‌السیر، فرودگاه قم و بلوار پیامبر اعظم (ص) تأکید شد.

قزوین

رئیس مجمع شهرهای اسلامی گفت: چهارمین نشست مشترک شورای عالی هدایت فنی و اجرایی موزه و تاریخ تمدن جهان اسلام در دایرةالمعارف برگزار می‌شود.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در نشست صمیمانه و دوستانه با مدیرکل راه و شهرسازی استان از اتمام پروژه آسفالت و بهسازی ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خبر داد.

آذربایجان غربی

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان‌غربی ضمن حضور و سخنرانی در بیستمین اجلاس هیات‌عمومی سازمان‌های نظام‌ مهندسی‌ ساختمان از برخی پروژه‌های مسکنی در حوزه بازآفرینی شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی و همچنین ریلی و جاده‌ای بازدید کرد.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پنج طرح آسفالت و بهسازی راه روستایی در شهرستان بیجار برای بهره‌مندی دو هزار نفر جمعیت در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: محور بیجار به دیواندره در ۲ قطعه در حال بهسازی است و هم‌اکنون قطعه ۲ آن ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

خراسان جنوبی

رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی سه ماه نخست امسال بالغ بر ۶۳۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری دراین استان جابه‌جا شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ۸۲ کیلومتر باند دوم بزرگراهی این استان در شش پروژه طی هفته دولت از اجرای پروژه‌های بازآفرینی خراسان جنوبی از جمله احیای محور بهارستان –چهاردرخت خبر داد و گفت: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو درتکمیل واحدهای مسکن مهر است و نیمه نخست امسال پرونده مسکن مهر این استان بسته می‌شود.

اصفهان

با هدف حفظ و حراست از اراضی دولتی و با اجرای احکام قضایی ۲ هزار مترمربع از اراضی دولتی شهرستان شهرضا واقع در استان اصفهان رفع تصرف شد.

با توجه به سوابق تاریخی زلزله در استان اصفهان از اولویت‌های استان، شناسایی گسل‌ها در مناطق پرخطر است.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان گفت: تعداد ناوگان حمل بار این استان طی دولت دهم، ۳۸۴۶ دستگاه بود که این میزان در دولت یازدهم با افزایش ۱۱۴۲ دستگاه جدید رشد ۳۰ درصدی یافت.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به فوریت کاهش تلفات جاده ای اشاره کرد و گفت: بالا بردن ایمنی راهها از الویت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان اعلام کرد: ۹۵۷۴ نفر از اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان پروانه اشتغال به کار دارند.

یزد

شهر تاریخی یزد، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست‌ودومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کرمانشاه

قائم مقام استاندار در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان تأکید کرد: هیچکس شهروند درجه دو نیست و همه شهروندان می بایست به یک انداره از مواهب زندگی شهری برخوردار باشندو آنچه مسلم است جلب اعتماد مردم، فرهنگ سازی و جلب مشارکت ساکنین بهترین مسیر برای ارتقاء وضعیت این بافت ها خواهد بود.

نظر شما