شناسهٔ خبر: 40904 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خبر داد:

استفاده از پهباد برای مدیریت ترافیک جاده‌ها در نیمه دوم سال۹۶

شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده از نیمه دوم امسال ترافیک بخشی از جاده های کشور با استفاده از فناوری پهباد مدیریت و کنترل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم نژاد در مراسم معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از نیمه دوم امسال ترافیک بخشی از جاده‌های کشور با استفاده از فناوری پهباد مدیریت و کنترل می‌شود و در صورتی که اجرای این طرح نتایج مطوب و رضایت بخشی به همراه داشته باشد از این فناوری در تمام محورهای کشور استفاده خواهد شد.

وی گفت: امسال ۶۰۰ دوربین نظارت و کنترل ترافیک در سطح کشور راه اندازی می شود که تاکنون حدود ۵۰ درصد این دوربین ها نصب شده است.
آدم نژاد ادامه داد: هم اینک ۳۴ هزار کیلومتر شریان در کشور وجود دارد که ۷۵ درصد تردد و جابه جایی ها در کشور از این طریق و مابقی از ناوگان هوایی و دریایی است.

وی افزود: نگهداری و مدیریت شبکه شریانی کشور سالانه نیازمند ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که تامین این اعتبار نیاز به بودجه پایدار دارد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری تصریح کرد: سالانه ۵۵۰ میلیون تن کالا و ۹۰۰ میلیون مسافر از طریق شبکه شریانی کشور جابه جا می شود.

به گزارش ایرنا، از ۲۱۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور بیش از ۳۴ هزار کیلومتر آن محورهای شریانی هستند و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در صدد است برای افزایش ایمنی و کاهش تلفات و حوادث رانندگی در راه های کشور، تا پایان سال آینده برنامه نصب یکهزار و ۸۸۰ دوربین کنترل سرعت را نهایی کند.
در این مراسم احمد جمشیدی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

نظر شما