شناسهٔ خبر: 40916 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تمهیدات استاندار خوزستان برای فعال‌کردن بازارچه مرزی اروندکنار/ مشکل سوخت شناورهای بندر اروندکنار باید حل شود

بندراروندکنار استاندار خوزستان بر رفع مشکلات سوخت شناورهای بندر تجاری و صیادی اروندکنار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خبرگزاری مانا غلامرضا شریعتی در بازدید از اسکله بندر و دریانوردی اروندکنار افزود: مشکل عمده لنجداران این منطقه سوخت است و در این بازدید مقرر شد اتحادیه لنج داران با هماهنگی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار گزارشی از وضعیت سوخت شناورها تهیه تا طی مکاتبه با دولت پیگیری این مشکلات حل و فصل شود تا آسیبی به صادرات کالا از این بندر وارد نگردد.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری مجدانه، دغدغه لنجداران در خصوص تامین سوخت شناورها برطرف شود تا از آسیب رسیدن به معیشت مردم جلوگیری شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اقتصاد منطقه اروندکنار به صید و صیادی و تجارت وابسته است، افزود: باید بتوان با رفع مشکلات مردم، از مهاجرت آنان جلوگیری کرد.

شریعتی بر لزوم اصلاح برخی موارد در جهت رونق بخشی به امر تجارت در بندر اروندکنار تاکید کرد.

نماینده عالی دولت همچنین بازدیدی از بازارچه مرزی اروندکنار داشت.

شریعتی با انتقاد از اینکه هنوز بازارچه مرزی اروندکنار رونق نیافته است، خواستار تمهیداتی برای فعال کردن این بازارچه و غرفه‌های آن با هدف رونق اقتصادی منطقه شد.

وی با بیان اینکه مجوز احداث بازارچه مرزی اروندکنار در دولت تدبیر و امید صادر شده است، افزود: فرایند واردات کالا با وجود تجاری شدن بندر اروندکنار اجرایی نشده است.

استاندار خوزستان به ظرفیت های منطقه اروندکنار در زمینه کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و افزود: اروندکنار سالانه پذیرای بیش از یک میلیون نفر از کاروان های راهیان نور است و باید این ظرفیت برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

بندر اروندکنار که مقابل بندر عراقی "فاو" واقع شده است تا پیش از شروع جنگ تحمیلی یکی از بنادر فعال استان خوزستان بود و بیش از ۶۰هزار نفر در آن ساکن بودند.

بیشتر ساکنان این بندر در جریان جنگ تحمیلی به بنادر استان بوشهر مهاجرت کردند و هیچگاه به موطن خود بازنگشتند.

بندر اروندکنار نزدیک ترین بندر کشور به کویت است.

نظر شما