شناسهٔ خبر: 40933 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیر جدید روابط عمومی سازمان‌بنادر از پایگاه خبری؛

ظرفیت اسمی بنادر به بیش از ۲۰۰ میلیون تن رسیده است/ روابط عمومی‌ها حلقه ارتباطی بین مدیران و رسانه‌ها هستند

بازدید مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: درحالی که قبل از انقلاب حجم مبادلات کالا در بنادر کشور بیشتر از عدد ۱۵ میلیون تن نبود درحال حاضر ظرفیت اسمی بنادر بیش از ۲۰۰ میلیون تن است اما به دلیل نقصان در امر اطلاع‌رسانی مردم به خوبی از کارهای انجام شده در این حوزه آگاهی ندارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نقی امیراسماعیلی کناری رئیس جدید روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در وزارت راه و شهرسازی از پایگاه خبری این وزارتخانه بازدید کرد.

امیر اسماعیلی در این بازدید ضمن اشاره به جایگاه و نقش رسانه‌ها در کمک به پیش‌برد اهداف سازمان‌ها، گفت: اتفاقات خوبی در بنادر کشور بعد از انقلاب رخ داده است و خدمات بسیار زیادی در بخش زیربنایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تخصص و علم در حوزه بندری پیش از انقلاب تا این اندازه وجود نداشت، ادامه داد: درآن زمان هیچ دانش بومی در حوزه سازه‌های دریایی و ایجاد موج شکن وجود نداشت و پروژه‌ها توسط متخصصین داخلی انجام نمی‌شد و حتی گاهی متخصصین ما اجازه ورود نداشتند. اما بعد از انقلاب تحول عمده‌ای در حوزه‌های ساخت و ساز در بنادر رخ داد که متاسفانه در امر اطلاع رسانی آن کوتاهی صورت گرفته است.

اسماعیلی به نقش رسانه‌ها و ارتباط با رسانه اشاره کرد و گفت: ما سعی می‌کنیم جلسات و نشست‌های خبری بین معاونان فنی و مهندسی سازمان با خبرنگاران برگزار شود تا این مشکل حل شود.

مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: هیچ وقت قبل از انقلاب حجم مبادلات کالا در بنادر کشور بیشتر از عدد ۱۵ میلیون تن نبود در حال حاضر ظرفیت اسمی بنادر بیش از ۲۰۰ میلیون تن است و این به برکت فداکاری نیروهای داخلی و افراد زحمت‌کشی است که با همه مشکلات موجود در دوران تحریم و جنگ کمر همت بسته و دست از کار و تلاش بر نداشتند.

وی ادامه داد: نه به عنوان کارمند این مجموعه بلکه به عنوان یک کارشناس عرض می‌کنم که خدمات چشمگیر و بسیار خوبی در حوزه دریا و بندر انجام شد اما نتوانستیم آن را به نحو احسن منعکس کنیم.

به گفته اسماعیلی روی انتشار اخبار خدمات‌دهی در بنادر کار نشده است و سازمان بنادر در دستورالعمل جدید خود در تلاش برای تغییر این وضع است.

اسماعیلی اد امه داد: در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات به جمله امام خمینی(ره) استناد می‌کنیم و می‌گویم که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مظلوم است؛ در حالی که کارهای کوچک کشورهای همسایه به بهترین شکل منتشر و رسانه ای می‌شود، تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص فعالیت‌های ایران آن هم بدون تکیه گاه که همیشه روی پای خود ایستاده ضعیف بوده است.

مدیر جدید روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: باید نقشه راهی را با هدف رفتار خود با مراکز و پایگاههای خبری ترسیم کنیم و مجاب شویم که قوی‌تر از گذشته کار کنیم و آسیب شناسی نماییم. ما نمی‌توانیم تابع شرایط سلیقه‌ای و رفتار فردی باشیم.

اسماعیلی تصریح کرد: نوع رفتار با رسانه مشخص است و مردم باید آگاه باشند و در جریان کارهای انجام شده قرار گیرند. حلقه ارتباطی بین مدیران و رسانه‌ها روابط عمومی‌ها هستند و ما علاقه‌مند به ایفای با کیفیت این نقش هستیم و آن را وظیفه ی اصلی و خداپسندانه می دانیم.

نظر شما