شناسهٔ خبر: 40936 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه‌خیز (یادبود زلزله ارسباران)

پوستر کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه‌خیز (یادبود زلزله ارسباران) با حضور استادان و صاحبنظران دانشگاهی به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی، مردادماه سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه‌خیز یادبود زلزله ارسباران به همت سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان آذربایجان‌شرقی به ریاست منوچهر شیبانی‌اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های نظام‌مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی، ۲۰ و ۲۱ مردادماه سال جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

این کنفرانس در راستای کاهش آسیب پذیری ساختمان ها در برابر زلزله توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی و با همکاری وزارت راه و شهرسازی، دانشگاه ها و نهادهای علمی و اجرایی استان و کشور با رویکردی نو و کاربردی در جهت آشنایی کارشناسان و متخصصان منطقه ای و کشوری با آخرین فناوری‌های رایج در عرصه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه ای برگزار می‌شود.

محورهای کنفرانس فوق شاملِ:

- خطرپذیری و تحلیل خطر زلزله

- لرزه خیزی و تکتونیک

- ژئوتکنیک لرزه ای

- زلزله شناسی با محوریت گسل های منطقه آذربایجان

- مدیریت بحران، HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت زیرساخت‌های شهری در مقابل زلزله

- ارزیابی آسیب پذیری، مقاوم سازی و بهسازی سازه ها

- مصالح نوین، فناوری های جدید و صنعتی سازی سازه های مقاوم لرزه ای

- طراحی لرزه ای سازه ها به روش عملکردی

- تجارب و آموزه های علمی و اجتماعی از زلزله دوگانه اهر- ورزقان

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را حداکثر تا ۲۸ تیرماه سال جاری به نشانی آذربایجان شرقی، تبریز، آبرسان نرسیده به میدان هفت تیر، روبه روی مجتمع پزشکی یاس، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ارسال کنند.

نتایج داوری ۵ مردادماه اعلام خواهد شد و آخرین مهلت ثبت نام نویسندگان و ارسال نسخه نهایی ۱۰ مردادماه سال جاری است./

 

نظر شما