شناسهٔ خبر: 40951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی فاریاب خبر داد:

تکمیل زیرسازی و بازگشایی راه‌های روستای شهرستان فاریاب در کرمان جنوبی

راهسازی رئیس اداره راه و شهرسازی فاریاب در جنوب استان کرمان از تکمیل زیرسازی و بازگشایی تعدادی از محورهای جدیدالاحداث شهرستان مذکور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، تاجیک رئیس اداره راه و شهرسازی فاریاب گفت: تکمیل زیرسازی راه ارتباطی روستاهای بلوچ‌آباد_شوری، چاه زیارت، سوهتال، هور علیا و دکان جمعاً به طول ۹ کیلومتر تکمیل با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال و آماده آسفالت هستند با تکمیل این راه‌ها جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ خانوار از راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

در ادامه از پیگیری جهت اجرای راه ارتباطی روستاهای شریک آباد، چاه شهم سرگریچ، ادامه سبزان مقرب، گلدسته –کناررشکی، ادامه حرمه  جمعاً به طول ۲۰ کیلومتر نیز خبر داد.

تاجیک افزود: بازگشایی محور کوهستانی و صعب‌العبور فاریاب زهمکان و ارزوئیه به طول ۳۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر یکصد و سی میلیارد ریال انجام شده لازم به ذکر است طول کل محور مذکور ۴۷ کیلومتر است. از مزایای این راه ارتباطی بسیار مهم ارتباط شهرستان فاریاب به شهرستان بافت و سیرجان و خروج شهرستان از بن‌بست، دسترسی آسان به معادن ارزشمند طلا، کرومیت و سنگ‌های ساختمانی است، همچنین جمعیتی بالغ بر ۹۸۰ خانوار از راه روستایی مناسب برخوردار خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این منطقه در سال‌های اخیر شهرستان شده در بسیاری از زیرساخت‌های منطقه‌ای از جمله ساختمان‌های اداری دارای مشکل است که با پیگیری‌های به عمل آمده احداث ساختمان مجتمع اداری شهرستان به مساحت ۳۱۰۰ مترمربع آغاز و در حال حاضر این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و اجرای اسکلت ساختمان در مراحل نهایی است تاکنون در این پروژه ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نظر شما