شناسهٔ خبر: 40954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

آزادسازی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های استان همدان

آزاد سازی حریم راه در راستای رسیدگی به حریم راه‌های استان همدان از ابتدای امسال بالغ بر ۸۱۲ کیلومتر پاک‌سازی حریم در محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر افزود: به منظور ایمن‌سازی جاده‌ها و پیشگیری از ساخت و سازهای بدون مجوز و اشغال حریم راه‌ها ۱۴۳ مورد از اموری که حریم راه را مورد تعرض قرار می‌داد، متوقف شد.

حمیدرضا پرورشی خرم با اشاره به رسیدگی به درخواست‌ها و اعلام نظر طبق قوانین بیان کرد: تخریب ۷۳ مورد امور اجرایی مانند دیوارکشی یا ساخت و سازهای واقع در حریم راه‌ها نیز انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر پاک‌سازی حریم راه‌ها؛ یک هزار و هشتاد عدد تابلوی اخطاری و انتظامی در محورها نصب و بیش از ۲۱۸۲ عدد تابلو اخطاری و انتظامی نیز تعمیر شده است.

وی گفت: تابلوهای اطلاعاتی نیز نقش به سزایی در افزایش ایمنی جاده‌ها و آگاهی رانندگان دارند و طی سه‌ماهه سال جاری بیش از ۳۹ مترمربع تابلوهای اطلاع‌رسانی در ابعاد و با مضامین مختلف در جاده‌ها نصب و ۲۶ مترمربع از این نوع تابلوها نیز تعمیر و یا بازنویسی شده‌اند.

پرورشی اظهار کرد: خط‌کشی میزان ایمنی و دید در شب رانندگان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و سبب هدایت آن‌ها در مسیر خود می‌شود به همین منظور خط‌کشی راه‌های آسفالته نیز به طول ۲۳۶ کیلومتر انجام شده است.

وی یادآور شد: در راستای حفظ، توسعه و احداث شبکه روشنایی راه‌ها نیز سرویس و نگهداری ۷۳۶ دستگاه چراغ‌های چشمک‌زن و هم‌چنین چراغ‌های مه شکن در ۱۱۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی انجام شده است.

وی گفت: تهیه و نصب ۹۶۰ متر نیوجرسی در بعضی مسیرها نیز به منظور حفظ و افزایش ایمنی صورت گرفته و علاوه بر آن با تعمیر بالغ بر شش هزار متر گاردریل و شستشوی نیوجرسی و علائم ایمنی سعی بر کمک بیشتر به رانندگان و کاهش خطرات جاده‌ای شده است.

نظر شما