شناسهٔ خبر: 40969 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

رونق بهاری در پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران/ افزایش ۳۹ درصدی عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

بندر شهید‌رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۳۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین بندر کانتینری ایران طی فصل بهار امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر گفت: طی سه‌ماهه فصل بهار سال ۹۶، در مجموع ۶۷۰ هزار و ۴۶۷ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

 وی افزود: از این تعداد، ۱۲۰ هزار و ۵۰۳ TEU کانتینر مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است که رشد ۲۹ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

به گفته عفیفی پور، طی سه‌ماهه نخست امسال بیش از ۱۸۱ هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی و ۹۴ هزار TEU کانتینر نیز مربوط به محموله‌های صادراتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد کانتینرهای ترانشیپی را نیز بالغ بر ۶۸ هزار و ۵۱۶TEU اعلام کرد و افزود: جابجایی این‌گونه کالا ۱۴۸ درصد افزایش داشته است.

یادآور می‌شود، بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران شناخته می‌شود که جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

این بندر با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری، ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل سنگین‌وزن جهت تخلیه و بارگیری کانتینر) و ۴۰ پست اسکله، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود.

نظر شما