شناسهٔ خبر: 40978 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در مراسم معارفه سرپرست جدید هما مطرح شد؛

خاطره دکتر کاشان از به رایگان گرفتن یک ایرباس ۳۲۰ توسط مدیر اصفهانی هما/ ایران در معامله‌ای که با جهان غرب داشت امتیازات زیادی گرفت

فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: درست زمانی که با ایرباس همه مذاکرات را انجام داده بودیم و توانستیم در قرارداد با این کمپانی ۸ گروه تخفیف بگیریم، اقای پرورش توانست در مذاکره خصوصی با مدیرعامل ایرباس یک هواپیمای ۳۲۰مجانی علاوه بر تمام این تخفیف‌ها بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در مراسم تودیع مدیرعامل ایران‌ایر و معارفه سرپرست جدید سخنرانی گفت: در ۲ سالی که در خدمت آقای پرورش بودم چیزهای زیادی آموختم و بدون تعارف می‌گویم که وی یک برند است، وی در به نتیجه رساندن مذاکرات به دلیل شخصیت خاصی که داشتند بسیار مثمر ثمر بوده‌اند.

فخریه کاشان توفیق حاصل شده در ایران‌ایر را یک کار جمعی در بخش مالی، حقوقی، اجرایی و تدارکاتی دانست و گفت: با این حال مدیریت خاص آقای پرورش تأثیر زیادی در پیشبرد کارها داشت، از نظر من وی به لحاظ نوع مدیریت و شخصیت و نوع ارتباط و صبوری که در تصمیم‌گیری دارند یک برند هستند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی به همکاری سایر مدیران و بزرگان هما اشاره کرد و گفت: با این حال تمام این کارها با سکان‌داری شخص آقای پرورش در ایران‌ایر نتیجه داد.

فخریه کاشان همچنین به موضوع خرید هواپیما اشاره کرد و گفت: آنچه تا امروز در هما انجام شده پایان کار نیست، آقای پرورش ضمن اینکه به سازمان هواپیمایی جهانی خواهند رفت در هیئت‌مدیره هما باقی‌ می‌مانند و برای پیشبرد کارها در مذاکرات شرکت خواهند کرد اما آنچه که اهمیت دارد آن است که این تجربه و سرمایه انباشته شده را بتوانیم به آیندگان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: ما در معامله‌ای که با جهان غرب داشتیم امتیازات زیادی گرفتیم اما مهم این است که بتوانیم این قراردادها را حفظ نماییم.

فخریه کاشان توضیح داد: مبانی که اجازه داد دولت را برای بستن این قراردادها قانع کنیم قول ایران‌ایر برای بازپرداخت بدهی‌ها از محل درآمدها بود، این هواپیماهای تازه وارده به کشور باید روزی ۱۰ ساعت پرواز داشته باشند تا بتوانیم این وعده‌ها را محقق کنیم و از پس هزینه‌های سربار بربیاییم.

وی ادامه داد: دوره بازپرداخت این هزینه‌ها ۲۸ سال طول می‌کشد و باید تلاش شود که ایران‌ایر در این سال‌ها حفظ شود.

فخریه کاشان همچنین به سختی‌هایی که در طول مذاکرات خرید هواپیما وجود داشت، اشاره کرد و گفت:  آقای پرورش در مذاکرات خصیصه اصفهانی بودن خود را جدای از خصوصیت مدیر توانمند بودن به نمایش گذاشتند که می‌خواهم در این‌باره خاطره‌ای را تعریف کنم.

وی توضیح داد: درست زمانی که با ایرباس همه مذاکرات را انجام داده بودیم و توانستیم در قرارداد با این کمپانی ۸ گروه تخفیف بگیریم و حتی روی تمام ایرباس‌های ۳۳۰ خریداری شده یک میلیارد دلار تخفیف گرفتیم آقای پرورش توانست در مذاکره خصوصی با مدیر عامل ایرباس یک هواپیمای ۳۲۰مجانی علاوه بر تمام این تخفیف‌ها بگیرد.

وی ادامه داد: در آن جلسه بعد از صرف ناهار آقای فابریس برژیه مدیرعامل ایرباس را در اتاقی جدا صدا کردیم و با صحبت های آقای پرورش ایشان راضی به تحویل یک فروند ایرباس نو به ایران شد: بعد از آن مذکره دیگر آقای برژیه هیچ وقت در هیچ اتاقی برای مذاکره با آقای پرورش به تنهایی حاضر نشدند.

 قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل هم چنین به انتخاب خانم شرفبافی از بدنه هما اشاره کرد و گفت: وقتی مدیریت پتروپارس را به آقای ترکان تحویل می دادم در آن جلسه به شوخی عرض کردم پایان دوره کاشانیان و آغاز سلطنت ترکانیان را تبریک می گویم. حال که مدیر جدید ایران ایر مجددا از بدنه هما است به شوخی عرض می کنم که پایان مدیریت اشک اول و آغاز مدیریت اشک دوم را تبریک می گویم.

نظر شما