شناسهٔ خبر: 41001 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید از توانمندی‌های بندرانزلی مطرح شد:

مذاکرات سفیر هندوستان در تهران برای توسعه همکار‌ی‌ها با بنادر شمالی و جنوبی/ بندرانزلی در کریدور شمال به جنوب می‌تواند نقش خوبی ایفا کند

دیدار "سائوراب کومار "سفیر کشور هندوستان در تهران ضمن بازدید از توانمندی‌های بندرانزلی در دیدار با حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: بندرانزلی در کریدور شمال به جنوب می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان بنادر، مدیرکل بنادر و دریانوردی اظهار کرد: طرح توسعه بندر انزلی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بندر انزلی به جنوب خلیج فارس و کشورهای سی‌ای اس بوده است.

 حسین چراغی با بیان اینکه بندرانزلی نزدیک‌ترین مسیر در کریدور شمال به جنوب است افزود: در آینده نزدیک شاهد اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی خواهیم بود که این آمادگی وجود دارد که تبادلات تجاری بخش بزرگی از بازار هند، پاکستان و روسیه از طریق بندر انزلی صورت بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه بندر انزلی مجهزترین بندر شمال کشور بوده در حوزه گردشگری دریایی و خطوط مسافرت دریایی از بنادر پیشرو در شمال کشور است، بطوریکه اولین مجتمع گردشگری در این بندر ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد یک شبکه مسافری در خزر فی مابین بنادری چون باکو، آستارا خان و اکتائو هستیم و به دلیل جاذبه‌های گردشگری موجود در شمال کشور به دنبال ایجاد خطوط مسافری با استفاده از کشتی‌های کروز در شهرهای ساحلی شمال کشور هستیم.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بدلیل قرار گرفتن ایران در مسیر کریدورهای بین المللی بسیاری از تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نگاه ویژه‌ای به بنادر کشور به خصوص بندرانزلی دارند.

چراغی با اشاره به رشد روز افزون بندر انزلی یادآور شد: هم اکنون بندرانزلی می‌تواند کشتی‌های ۶ هزار تنی را تخلیه و بارگیری کند که براساس برنامه ریزی انجام شده و طرح توسعه بندر انزلی در چندین ماه آینده می‌توانیم کشتی‌های ۱۲ هزار تنی را پذیرا باشیم.

وی با بیان اینکه جذب کالاهای خارج از خزر از اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بوده گفت: عبور دو کریدور شمال به جنوب و کریدور شرق به غرب ظرفیت مناسبی برای جذب کالای جدید در بندرانزلی خواهد شد و بهمین دلیل باید بندر انزلی به شبکه ریلی کشور متصل شود.

سفیر کشور هندوستان در تهران

"سائوراب کومار "سفیر کشور هندوستان در تهران ضمن تقدیر از مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای تلاش‌های موثری که در توسعه و تقویت دو حوزه تجاری و گردشگری دریایی خزر داشته است عنوان کرد: هدف ما بازدید از بنادر گیلان و شناسایی ظرفیت‌های این بنادر برای توسعه همکاری بوده است.

وی با بیان اینکه بنادر جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسیم ادامه داد: بندرانزلی در کریدور شمال به جنوب می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

سفیر کشور هندوستان در تهران با اشاره به دیدار مقامات دو کشور تأکید کرد: اکنون در حال گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی هستیم تا با رفع موانع همکاری‌های وسیع در بنادر جنوب و شمال داشته باشیم.

نظر شما