شناسهٔ خبر: 4101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد:

تکمیل تعریض باند فرودگاه پارس آباد اردبیل در سال 94

سر در ساختمان شرکت فرودگاه‌های کشور مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه عرض قبلی باند فرودگاه پارس آباد برای نشست و برخاست هواپیماهایی چون فوکر و ایرباس مناسب نبود گفت: سال آینده شاهد بهره‌برداری از باند تعریض شده این فرودگاه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسای به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه های کشور٬ سید فخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه طی سال جاری پیگیری‌های مداوم برای رفع مشکل باند فرودگاه پارس‌آباد داشتیم، گفت: تعریض باند فرودگاه پارس آباد ۱۴ ماه گذشته با توافق استاندار و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز شده است.

هاشمی افزود: عرض قبلی این باند ۳۰ متر بود که برای نشست و برخاست هواپیماهایی چون فوکر و ایرباس مناسب نبود بنابراین با اجرای تعریض این باند شاهد نشست و برخاست این هواپیماها در باند فرودگاه پارس آباد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار استانداری در حال اجرا است٬ گفت: ۳۰ متر عرض باند به ۴۵ متر خواهد رسید و از دو طرف دو شانه شولدر باند ۷.۵ متر  به طول باند اضافه می‌شود.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به توافقاتی که با استاندار به عمل آمده مقرر شده استانداری هزار تن قیر برای آسفالت پروژه به این فرودگاه اختصاص دهد که با انجام دو لایه آسفالت، سال آینده شاهد بهره‌برداری از باند برای نشست و برخاست فوکر و ایرباس هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر برودت هوا مانع از سرعت‌گیری کار در فرودگاه است به همین منظور کارها با کندی پیش می‌رود.

هاشمی در ادامه با اشاره به برقراری پرواز جدید در فرودگاه اردبیل گفت: با توجه به زیرساخت‌های اساسی پذیرش مسافر و هواپیما، در صورتی‌که شرکت‌های هواپیمایی درخواست برقراری پرواز در مسیرهای مختلف داخلی و خارجی داشته باشند، آمادگی پذیرش آنها را داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر درصدد برقراری پرواز برای مسیرهای عسلویه و استانبول هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل بعضی شرایط و مشکلاتی که دارند، انگیزه کمی برای برقراری پرواز برنامه‌یی در فرودگاه‌ها از خود نشان می‌دهند.

وی عنوان کرد: به‌نظر من صاحبان سرمایه و دست‌اندرکاران آژانس‌های مسافرت هوایی باید وارد میدان شده و برای مدت کوتاهی پروازهایی را چارتر کنند که متاسفانه این رغبت در استان اردبیل بسیار کم است.

هاشمی خاطرنشان کرد: سایت‌سازی سیستم (آی ال اس) هم در این فرودگاه تمام شده است و به احتمال زیاد در سال آینده شاهد احداث ترمینال جدید در این فرودگاه باشیم./

نظر شما