شناسهٔ خبر: 41010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت:

تصویب طرح تفصیلی شهرهای گندمان و نقنه در چهارمحال و بختیاری

قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تفصیلی شهرهای گندمان و نقنه از توابع شهرستان بروجن به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی با اعلام این خبر تصریح کرد: در جلسه کمیسیون ماده ۵ که در تاریخ ۹۶/۰۴/۲۱ با حضور معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد طرح تفصیلی شهر گندمان با مساحتی معادل ۱۹۹/۸۷ هکتار و با جمعیت ۷۰۴۹ نفر در افق سال ۱۴۰۴ به تصویب رسید.

وی افزود: طرح جامع شهر گندمان در سال ۱۳۹۴ توسط استاندار محترم استان ابلاغ شده بود.

قاسمی تصریح کرد: در جلسه مذکور طرح تفصیلی شهر نقنه با جمعیتی معادل ۱۲۰۰۵ نفر و مساحت ۱۷۶/۹۳ هکتار در افق سال ۱۴۰۴ به تصویب رسید.

وی در ادامه یادآور شد: طرح جامع شهر نقنه نیز در سال ۱۳۹۵ توسط استاندار محترم استان ابلاغ شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری افزود: طرح تفصیلی، عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، وضعیت دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمان و جمعیت در واحدهای شهری و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی مناطق و حل مشکلات شهری در آن تعیین می‌شود و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم و تکلیف تمامی قطعات زمین را به لحاظ کاربری، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص می‌کند و به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مطالعات تهیه طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع صورت می‌پذیرد و در حقیقت، تنظیم برنامه‌های مفصل و اقدامات جزئی و دقیق در مناطق و محلات شهری و همچنین طراحی آن‌ها را به عهده دارد.

نظر شما