شناسهٔ خبر: 41017 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی خبر داد:

فرودگاه مشهد در زمره فرودگاه‌های درجه یک منطقه قرار دارد/ توسعه فرودگاه اهواز با تملک اراضی مناسب/ تلاش برای ایجاد فرودگاه‌های جدید

مه‌آبادي رییس هیئت ‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر که در حوزه فرودگاهی در حال اقدام برای ایجاد فرودگاه‌های جدید هستیم گفت: فرودگاه مشهد جزو فرودگاه‌های درجه یک منطقه به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی؛ رحمت‌اله مه‌آبادی در افتتاحیه نخستین دوره آموزشی سال ۹۶ مدیران فرودگاه‌های کشور در تهران با اشاره به اقدامات انجام شده طی سه سال اخیر اظهار داشت: سازمان شرکت ما سازمانی ملتهب بود که با تلاش‌های همه دوستان و لطف خدا، آرامشی مثال‌زدنی بر آن حکمفرما شده و در پی آن اتفاقات خوبی نیز افتاده است. مثلا امروز فرودگاه مشهد جزو فرودگاه‌های درجه یک منطقه به حساب می‌آید.

مه‌آبادی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصریح کرد: در حوزه ناوبری هوایی باید تکلیف طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر را روشن کنیم. همچنین اتوماسیون‌ها‌، تجهیزات و لوازم لازم فرودگاهی و پروازی خریداری شدهاند که تعداد زیادی از آنها در حال نصب هستند.

وی ادامه داد: در حوزه فرودگاهی در حال اقدام برای ایجاد فرودگاه‌های جدید هستیم. مصداق آن هم فرودگاه اهواز است که اراضی خوبی را برای گسترش فرودگاه به تملک درآورده است.

رییس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل شرکت گفت: ما باید در زمینه ارتقای تسهیلات نیز تلاش کنیم و این موضوع نیز یکی از اهداف اساسی ماست.

مه‌آبادی ضمن اشاره به ویژگی‌های مدیران لایق فرودگاهی خاطرنشان کرد: برای انجام کارها فقط وجود فرد کافی نیست بلکه افراد شایسته باید در صنعت وجود داشته باشند. مدیران ما باید شجاعت کار کردن و تصمیم‌گیری داشته باشند. آنها باید قابل اعتماد، دارای اخلاق حرفه‌ای، آینده‌نگر، عادل، آرام، همراه و هم‌مسیر ما باشند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در هر سیستمی ادامه داد: مدیران لایق می‌توانند سیستم را سر پا نگه دارند و برای به دست آوردن چنین مدیرانی، آموزش یک امر حیاتی است. آموزش واقعی، ایجاد عطش یادگیری در بین کارکنان است. آموزش نباید صوری باشد و حتما باید به کیفیت آن توجه ویژه‌ای شود. باید دقت شود تا آموزش‌ها واقعی و دارای تاریخ مصرف باشند تا قیمت افراد را بالا ببرند.

رییس هیئت ‌مدیره و مدیرعامل شرکت در پایان خاطرنشان کرد: ما افرادی می‌خواهیم که بتوانند در همه فرودگاه‌ها کار کنند و حتی بتوانند وارد صنعت بین‌المللی شوند و بدرخشند که این موضوع دور از دسترس نیست.

در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی سال ۹۶ مدیران فرودگاه‌های کشور در تهران، حسین اسفندیاری؛ قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاهی نیز طی سخنانی بر ضرورت برگزاری دوره‎های مفید تاکید کرد و از برنامه‎ریزی انجام شده برای برگزاری دوره‎های ضروری ویژه مدیران خبر داد.

اسفندیاری گفت: مدیران فرودگاهی باید بتوانند از مراکز فرودگاهی اروپایی بازدید داشته باشند، زیرا داشتن قدرت منوط به داشتن علم است و ما باید روی علم و دانش خود کار کنیم.

 نخستین دوره آموزشی سال ۹۶ مدیران فرودگاه‌های کشور به همت اداره کل آموزش و توسعه نیروی انسانی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران امروز و فردا در تهران جریان دارد.

نظر شما