شناسهٔ خبر: 41036 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور جهانگیری و آخوندی صورت گرفت

طرح تعریض موج شکن شرقی و پست اسکله رو رو جزیره کیش افتتاح شد

بازدید معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی پس از ورود به کیش با حضور در بندر تجاری کیش طرح تعریض موج شکن شرقی و پست اسکله رو - رو را افتتاح کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرنا اسحاق جهانگیری که در سفری دو روزه و به منظور بازدید و افتتاح چندین طرح عمرانی و گردشگری عصر امروز (دوشنبه) وارد جزیره کیش شده است به منظور بهره برداری از طرح تعریض موج شکن شرقی و احداث ۲۴ پست اسکله رو – رو بتنی به همراه دیگر مسئولان در بندر تجاری کیش حضور یافت.
با احداث این طرح خدمات دهی هیدرولیک به کشتی هایی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۵ هزار تن امکان پذیر می شود .

اسکله های رو – رو (Link span) با قابلیت تنظیم ارتفاع به منظور پهلو گیری بارجها و لندینگ کرافت ها ساخته شده که تسهیل و تسریع فعالیت ها، ساماندهی امور، دسترسی آسان مراجعه کنندگان به محل ترخیص کالاها، کاهش تردد ماشین های سنگین در بندر و افزایش نظم انجام فعالیت ها از جمله مزایای ساخت اسکله رورو در بندرگاه کیش است.

طول ناحیه تعریض شده این طرح ۶۱۵ و عرض آن ۱۷ تا ۳۲ متر است.

تعداد اسکله های لندینگ کرافت ۱۸ پست با ظرفیت ۷۰۰ تا ۲ هزار تن و تعداد اسکله های بارج آن شش پست با ظرفیت یک هزار تا پنج هزار تن است .

این طرح با حجم سرمایه گذاری ۲۸۵ میلیارد ریال ایجاد شده و برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است .

واحد صنعتی تولید تجهیزات پزشکی و دارویی مهان مد، پارک آبی اوشن، نیروگاه و آب شیرین کن جنوب جزیره، هتل پنج ستاره ویدا، مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس، مارینا و مرکز تفریحات دریایی طرح هایی هستند که با حضور معاون اول رئیس جمهوری به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

اسکله ۳۵ هزار تنی، کشتی اقیانوس پیمای سانی، شهرک مسکونی فاز ۳ نوبنیاد، کلبه هور تا کشتی یونانی، پروژه مسکن سبز از طرح هایی است که امروز جهانگیری از آنها بازدید می کند.

فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی نیز از طرح هایی است که روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

دراین سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی و اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و علی عابد زاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این سفر اسحاق جهانگیری را همراهی می کنند.

جزیره کیش با ۹۱.۵ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

نظر شما