شناسهٔ خبر: 41041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی:

آسیب‌شناسی تصادفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی در کانون توجه قرار گیرد

جلسه معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بر برگزاری جلسات ویژه تحلیل و آسیب‌شناسی تصادفات جاده‌ای استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، تقی کهوریان در هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها از برگزاری کمیته فنی و بررسی مشکلات اساسی نقاط حادثه‌خیز خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز جدید در محورهای ارتباطی استان در اولویت کاری باشد و اعضای کمیته‌های فنی کمیسیون ایمنی راه‌ها بازدید میدانی از این نقاط داشته باشند.

وی برقرار گرفتن موضوع آسیب‌شناسی تصادفات جاده‌ای در کانون توجه تأکید کرد و ادامه داد: راهنمای جدید سازمان بهداشت جهانی در بحث راهبری ایمنی جاده‌ها از سه اصل مدیریت سرعت، بهبود زیرساخت‌ها و استانداردسازی خودروها تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه خواستار برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها به صورت دو بار در ماه شد و اظهار کرد: برگزاری جلسات کمیته فنی به شکل دو بار در ماه و ارائه پیشنهاد و راهکارها از سوی پلیس‌راه استان و اعضای جلسه جهت اصلاح و حذف ریشه‌ای مشکلات می‌تواند در ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای استان کارآمد باشد.

ابراهیم مبارک قدم ادامه داد: راهکارهای لازم جهت رفع کمبودهای حوزه ایمنی جاده‌های استان باید به صورت مدون و بر اساس برنامه زمان‌بندی اتخاذ و اجرا شود.

وی در خصوص وضعیت طرح تعریض و بهسازی محور سلماس- خوی تصریح کرد: امسال ۱۵ کیلومتر از محور سلماس به سمت خوی به بهره‌برداری می‌رسد.

تخصیص اعتبار ویژه از منابع ملی و استانی جهت اجرای عملیات خط‌کشی، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت زودبازده مانند آشکارسازی و اقدامات همچون اصلاح هندسی و اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح میان‌مدت و بلندمدت افزایش ایمنی جاده‌ها از سوی اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای استان و تشکیل کمیته‌های ویژه بررسی همه‌جانبه نقاط حادثه‌خیز اولویت‌دار و همچنین ارائه و بررسی گزارش تحلیل تصادفات سال گذشته در جلسه آینده از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرمانده پلیس‌راه آذربایجان غربی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با دستور کار بررسی روند اجرای مصوبات جلسات گذشته و بحث و تبادل‌نظر درباره راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای برگزار شد.

نظر شما