شناسهٔ خبر: 41044 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون رييس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

بهره برداری از فرودگاه و بندرگاه جزيره هندورابی/ فرودگاه هندورابی پذیرای هواپیماهای سبک از نوع فوکر ۵۰ و ATR

فرودگاه هندورابی فرودگاه و بندرگاه جزيره هندورابی امروز با حضور اسحاق جهانگيری معاون‌رييس جمهور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اسحاق جهانگیری که عصر دوشنبه به همراه وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور بهره برداری از چندین طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی به جزیره کیش سفر کرده بود صبح امروز با حضور در جزیره هندورابی، فرودگاه این جزیره را افتتاح کرد.

ایرنا نوشت: فرودگاه هندورابی دارای طول باند هزار و ۴۸۰ متر است و با عرض ۳۰ متر و شانه‌هاي ۷ و نيم متري در طرفين می تواند پذیرای هواپیماهای سبک از نوع فوکر ۵۰ و ATR باشد.

تاكسی وی های ارتباطی به طول بيش از۲۱۲ متر، عرض ۲۳ متر به همراه شانه هاي ۷ و نيم متري در طرفين و اپرون يا پاركينگ هواپيماها به ابعاد ۸۰ در ۱۴۰و شانه هاي ۷ و نيم متري دو تا دور از جمله بخش هاي فرودگاه هندورابي است

شناورهای مسافری کروز با طول ۱۵۰ متر امکان پهلوگیری در این بندر را دارند

بندرگاه هندورابي هم دومين طرحي است  که با حضور معاون رييس جمهور به بهره برداري مي رسد.

این بندر دارای یک بازوی اصلی به طول هزار و ۳۰ متر، یک بازوی فرعی به طول ۳۴۰ متر و عرض ۸ متر است.

فاصله دهانه دو بازو از یکدیگر ۴۲۰ متر و عرض دهانه ورودی ۱۲۰ متر با عمق ۱۰ متر و قطر چرخش ۳۰۰ متر است.

مساحت حوضچه بندر هندورابی ۲۰ هکتار، مساحت دایک استحصالی این بندر بیش از ۴ هکتار و ارتفاع تاج از سطح دریا ۶ و نیم متر است.

شناورهای مسافری کروز با طول ۱۵۰ متر امکان پهلوگیری در این بندر را دارند و همچنین یک پست اسکله شناور نیز در این بندر تدارک دیده شده است.

بندر هندورابی دارای ترمینال مسافری و ظرفیت پذیرش سالیانه ۴۰۰ هزار مسافر، در حال حاضر آماده ارائه خدمات به گردشگران اين جزيره زيبا است.

یک پست اسکله سوختی با ظرفیت ۲۵۰۰ تن به همراه سه خط لوله و مخازن بنزین و گازوئیل و دو اسکله رو رو با ظرفیت بار بری و ۵ هزار تن مصالح از دیگر امکانات پیش بینی شده برای بندر جزیره هندورابی است.

جزیره هندورابی با ۲۲٫۸ کیلومتر مربع مساحت، در فاصله ۳۲۵ کیلومتری بندر عباس و ۱۳۳ کیلومتری بندر لنگه واقع شده است.

نظر شما