شناسهٔ خبر: 41064 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دهقان خبرداد:

حجاج ایرانی از۲۰ فرودگاه عازم سرزمین وحی می‌شوند

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امسال برای انجام حج تمتع، زائران ایرانی از ۲۰ فرودگاه کشور عازم مدینه منوره و مکه مکرمه می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مرتضی دهقان افزود: عملیات پروازهای رفت ۸۶ هزار زائر ایرانی از ۲۰ فرودگاه از ۹ مرداد ماه آغاز می شود و پرواز عوامل برگزاری حج تمتع نیز از سوم مرداد ماه خواهد بود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:طبق مجوزهای صادره قرار است، ۵۰ درصد پروازهای حج تمتع امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران -هما-و ۵۰ درصد دیگر توسط شرکت های سعودی انجام شود.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی امسال از فرودگاه های امام خمینی (ره ) اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد عازم سرزمین وحی می شوند، گفت: عملیات رفت از ۹ مرداد ماه آغاز و در ۴ شهریورماه ۹۶ به پایان می رسد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به عملیات بازگشت حجاج ایرانی نیز به خبرگزاری ایرنا گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۱۶ شهریورماه آغاز و در روز ۴ مهرماه ۹۶ به پایان می رسد.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری برای اطلاع رسانی به موقع پروازها تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع به زائران ایرانی می‌تواند بسیاری از مشکلات حجاج ایرانی را برطرف کند.

نظر شما