شناسهٔ خبر: 41073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با همکاری و همراهی سپاه صورت گرفت:

حل مشکل چندساله احداث کمربندی خمینی‌شهر در استان اصفهان

جلسه در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، فرماندار خمینی‌شهر و مسئولین مهندسی رزمی ۴۰ سپاه صاحب‌الزمان برگزار شد مشکل چندساله ادامه احداث کمربندی خمینی‌شهر بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه‌ای که با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان، مجتبی راعی فرماندار خمینی‌شهر و مسئولین مهندسی رزمی ۴۰ سپاه صاحب‌الزمان برگزار شد مشکل چندساله ادامه احداث کمربندی خمینی‌شهر بررسی شد.

حجت اله غلامی پس از بازدید میدانی در نشستی مشترک ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت گروه رزمی مهندسی ۴۰ سپاه صاحب‌الزمان و دشواری کار کردن در مناطق صعب‌العبور مرزی گفت: با توجه به مشکل به وجود آمده برای ادامه احداث تقاطع کمربندی خمینی‌شهر باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا با همکاری و همگامی مشکل احداث این کمربندی رفع شود.

غلامی گفت: متأسفانه با توجه به تصادفات منجر به فوت و جرح رخ داده، با احداث این کمربندی که چندین سال از آغاز عملیات اجرائی آن می‌گذرد، می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرد زیرا هم تصادفات کم می‌شود و هم در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این وظیفه خطیری است که بتوان از وقوع تصادفات مرگبار در شبکه راه‌ها جلوگیری کرد.

مجتبی راعی فرماندار خمینی‌شهر نیز در این نشست ضمن تأکید بر اهمیت تکمیل پروژه در کاهش تصادفات، تعامل و همراهی را برای ادامه اجرای این پروژه خواستار شد.

گفتنی است پروژه کمربندی خمینی‌شهر که به طول ۲۰ کیلومتر در دو باند، بعد از تقاطع چشمه لادر آغاز و به پل سلیمان خاطر در محور آزادگان ختم می‌گردد، جهت کاهش تردد در منطقه مسکونی، بهسازی وضعیت عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی در بخشی از بزرگراه آزادگان، میدان استقلال و بلوار دانشگاه صنعتی اصفهان تا خمینی‌شهر و ایجاد دسترسی به کاربری‌های ایجاد شده جدید از جمله شهرک صنعتی الکترونیک احداث شده است و اظهار امیدواری می‌شود با همراهی و تعامل، هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از آن بود.

این پروژه که در سال ۱۳۸۶ شروع شده و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تا به حال با کندی پیش می‌رفته که با مذاکرات انجام شده اجرای آن شتاب می‌گیرد.​

نظر شما