شناسهٔ خبر: 41082 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون اول رئیس جمهوری:

توسعه جزایر در دستور کار دولت دوازدهم است/ تاکید بر افزایش جمعیت در سواحل مکران

بهره برداری از بندرگاه و فرودگاه جزیره هندورابی‎ معاون اول رئیس جمهوری، جزایر ایران در خلیج فارس، دریای عمان و سواحل مکران را فرصت بسیار بزرگ و مهم برای توسعه خواند و گفت: توسعه جزایر ضمن اینکه مورد توجه دولت یازدهم بوده در دستور کار دولت دوازدهم نیز قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری ایرنا اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در پایان بازدید و افتتاح فرودگاه و بندر جزیره هندورابی به اقدامات زیربنایی انجام گرفته در کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور اشاره کرد و افزود : این تلاش ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی و همچنین ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه هدف گذاری اصلی منطقه آزاد کیش ؛گردشگری و تا حدی تجارت است اظهار کرد : این منطقه توانسته موفقیت های نسبی را کسب کند اما تلاش این است تا مناطق آزاد پایگاه اصلی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و صادرات شوند که جزیره کیش در این راستا تلاش کرده است . 

معاون اول رئیس جمهوری در مورد دیگر فعالیتها در منطقه خلیج فارس گفت: رسیدگی و توسعه جزایر یکی از این اقداماتی است که جزیره کیش در این زمینه پیشقدم شده و توسعه جزیره هندورابی را در دست اقدام گرفته و اقدامات زیربنایی را در آن ایجاد کرده است که احداث فرودگاه ، بندر و هتل برای استقرار گردشگران و ایجاد آرامش برای مردمی که علاقه دارند اوقات فراغت خود را در خلیج فارس بگذرانند از جمله این اقدامات است. 

وی به سرمایه گذاری یکصد میلیارد تومانی جزیره کیش در هندورابی اشاره و ابراز امیدواری کرد که ضمن آغاز فعالیت دیگر ، سایر مناطق اقدامات مشابهی در جزایر دیگر کشور انجام دهند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید جمعیت زیادی در سواحل دریایی عمان مستقر شوند اظهار کرد : این استقرار نیازمند ایجاد واحد های صنعتی است‌.

معاون اول رئیس جمهوری به آماده سازی طرح جامع جزیره هندورابی اشاره کرد و گفت: امیدواریم طرح منطقه آزاد جاسک نیز به سرعت تصویب شود و تمامی اینها کمک کند تا از دریا و سواحل برای توسعه کشور گام های بلندتری برداریم.

جهانگیری تصریح کرد‌: سیاست های اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست هایی است که برای توسعه کشور پیش بینی شده که قادر است بیش از اینکه جهت گیری های اقتصادی را روشن کند سبب اجماع دست اندرکاران کشور حول محور توسعه اقتصادی شود‌.

وی با اشاره به اینکه قوای سه گانه و دستگاه های حاکمیتی و بخش خصوصی همگی علاقه مند به توسعه ایران هستند اظهار کرد : مجموع این سیاست ها می تواند چنین اجماع سازی ها را در مرحله نخست بوجود بیاورد در مرحله بعدی به بخش هایی همچون توسعه صادرات غیر نفتی، بخش نفت و بهره وری پرداخته شود.

معاون اول رئیس جمهوری به سه طرح ویژه پیش بینی شده در مناطق آزاد در سال 95 اشاره کرد و افزود: ارتقاء ظرفیت فناوری کشور با جذب فناوری های نو ، صادرات مجدد ، افزایش صادرات کالاهای تولیدی درمناطق و جهت گیری به نوعی باشد که هر کالایی که در مناطق آزاد تولید می شود تنها با جهت گیری صادراتی باشد که در هر سه زمینه میزان دست یابی با اهداف در طرح ها ،دو برابر پیش بینی شده صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه از عملکرد طرح های اعلام شده رضایت داریم از تصویب طرح هایی برای سال 96 خبر داد و افزود : یکی از مهمترین موضوعات این است که مناطق آزاد از مقررات و قوانین دست و پاگیری که در داخل کشور وجود دارد مستثنی هستند با این هدف که بتوانند به توسعه کشور کمک و از آنها به عنوان الگویی برای توسعه کشور استفاده کنیم.

اسحاق جهانگیری که عصر دوشنبه به همراه وزیر راه و شهر سازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و به منظور بهره برداری از چندین طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی به جزیره کیش سفر کرده بود صبح امروز با حضور در جزیره هندورابی ، فرودگاه و بندر مسافری و تدارکاتی این جزیره را افتتاح کرد. 

معاون اول رئیس جمهوری در این سفر 9 طرح اقتصادی ، گردشگری و عمرانی را در کیش و هندورابی افتتاح و از چندین پروژه ایجاد شده بازدید کرد.

نظر شما