شناسهٔ خبر: 41098 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

برقراری پروازهای مستقیم خارجی؛ نیاز یزد جهانی

جلسه در حالی که کمتر از یک هفته از ثبت جهانی شهر یزد می‎گذرد، با حضور عباس محمدی، مدیرکل فرودگاههای یزد و فاطمه دانش یزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، جلسه بررسی پروازهای خارجی یزد در دفتر مدیر کل فرودگاه بین المللی یزد تشکیل شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان یزد؛ مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد در این جلسه از برنامه‌ریزی‌ های جدید فرودگاه برای افتتاح مسیرهای تازه خارجی خبر داد و گفت: همزمان با قطعی‌ شدن گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین المللی شهیدآیت الله صدوقی یزد به عنوان نخستین فرودگاه در سطح فرودگاه های کشور، در نظر داریم تا این فرودگاه را به یکی از فرودگاه‎های فعال تبدیل کنیم.

وی از برقراری سه پرواز خارجی فرودگاه یزد خبر داد و افزود: همزمان با ثبت یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران در یونسکو، برنامه توسعه پروازهای خارجی نیز دنبال می شود.

درادامه فاطمه دانش یزدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد نیز اظهار کرد: با همت و تلاش مسئولین کشوری و همراهی و همکاری مسئولان استانی شهر تاریخی یزد، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست ‌و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

وی گفت: بی شک با ثبت جهانی شهر یزد، از این پس یکی از مقاصد اصلی گردشگران جهان، شهر تاریخی یزد خواهد بود و سیل عظیم گردشگران به سوی این شهر سرازیر خواهد شد و جا دارد از هم اکنون زیرساخت‎ها و برنامه های مدون در این زمینه به اجرا گذاشته شود.

دانش یزدی افزود: یکی از مهمترین نیازهای زیرساختی در زمینه گردشگری شهر جهانی یزد، سفر آسان و راحت به این جهان شهر است. لذا وجود پروازهای خارجی مستقیم به این شهر تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظر شما