شناسهٔ خبر: 41099 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان قم مطرح کرد:

احیای بافت تاریخی موجب بازگشت جمعیت و توسعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان قم تأکید کرد: رویکرد بازآفرینی شهری در کلیه دستگاه‌های استان نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان قم که با حضور معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد، محسن بهشتی گفت: کلیه دستگاه‌های عضو ستاد در قبال مصوبات و تصمیمات جلسات مسئول و پاسخگو هستند و می‌بایست نسبت به پیگیری مصوبات جلسات قبل اهتمام ورزند.

معاون امور عمرانی استاندار قم ضمن بیان پرهیز از نگاه کالبدی و عمرانی صرف به بافت تاریخی و فرسوده شهری اعلام کرد: با توجه به وجود بستر آسیب‌های اجتماعی در این‌گونه بافت‌ها، توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و حضور دستگاه‌های ذیربط در این جلسات ضروری به نظر می‌رسد.

در ادامه جلسه حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر جلسه بازآفرینی شهری پایدار استان قم گفت: در راستای مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در حوزه پدافند غیرعامل در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده و تاریخی، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران هزینه‌های اجرای آن در اماکنی مانند کتابخانه، بوستان‌های محلی، درمانگاه و مدارس و ... بافت فرسوده را تأمین خواهد کرد.

وی در این رابطه توضیح داد: کلیه دستگاه‌های عضو ستاد، پروژه‌های دارای طرح با رویکرد پدافند غیرعامل را به دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان قم معرفی نمایند.

در پایان جلسه، گزارش برنامه پنج‌ساله دستگاه‌های اجرایی عضو مانند اداره کل راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان میراث فرهنگی، اداره کل نوسازی مدارس و ... در سکونت‌های غیررسمی، بافت فرسوده و بافت تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما