شناسهٔ خبر: 41117 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی در چهار محله سکونتگاه‌های غیررسمی کرمان/ پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد اردبیل/ آغاز ساخت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان در آینده نزدیک

گزارش آخر هفته بازدید جهانگیری و آخوندی از پروژه‌های عمرانی جزیره کیش، سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به لرستان و حضور جلسه بررسی پروژه‌های زیرساختی راه‌های استان، راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی در چهار محله سکونتگاه‌های غیررسمی کرمان، پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد اردبیل و همچنین اعلام خبر آغاز ساخت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان در آینده نزدیک از سوی مدیرکل راه و شهرسازی این استان از مهمترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

قزوین

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی با بیان اینکه باید تاکیدات قرآن را برای حقوق سکونت مورد تاکید قرار دهیم گفت: شهرهای این حوزه تمدنی اگر چه در موقعیت‎های جغرافیایی و اقلیمی متفاوتی استقرار پیدا کرده‎اند و دارای شخصیت‎های هویتی متنوعی، به جهت برخورداری از یک انسجام محتوایی فرهنگی متاثر از باور دینی اسلامی است.

گیلان

حدود ۱۸ هزار مترمربع از اراضی دولتی استان گیلان توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان رفع تصرف و خلع‌ ید شد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان‌جنوبی با اعلام اتمام ۹۰ درصد از واحدهای مسکن‌مهر استان در مورد اراضی ۴۵۰ هکتاری پادگان بیرجند، گفت: قراردادی با دانشگاه بیرجند در این خصوص منعقد شده و با توجه به مطالعات دانشگاه بیرجند تغییری در پروژه انجام می‌شود و این تغییر به تصویب شورای‌عالی شهرسازی برای اجرا می‌رسد.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از تدوین برنامه سال دوم برای احداث هزار کیلومتر راه روستایی دیگر در استان هرمزگان خبر داد.

معاون اول رئیس جمهوری، جزایر ایران در خلیج فارس، دریای عمان و سواحل مکران را فرصت بسیار بزرگ و مهم برای توسعه خواند و گفت: توسعه جزایر ضمن اینکه مورد توجه دولت یازدهم بوده در دستور کار دولت دوازدهم نیز قرار دارد.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان پارس‌آباد با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۳۹۳۴۹ واحد از مسکن‌های مهر در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

خوزستان

رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان از تحویل یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اتصال شهرهای ایذه و اندیکا با افتتاح جاده و پل پیون خبر داد.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان از تکمیل و افتتاح حدود ۷۰ کیلومتر پروژه راهسازی استان درهفته دولت خبرداد و با بیان اینکه ۶۵ درصد واحدهای مسکن مهر کرمان تحویل شده از اتمام پروژه‌های مسکن مهر در سال جاری همچنین اجرای برنامه‌های بهسازی ازجمله راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی مرکز استان خبر داد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: یگان حفاظت در حفظ و حراست از اراضی ملی در سطح استان قم به صورت همه‌جانبه فعالیت خواهد کرد.

خراسان رضوی

مراجعه‌کنندگان به ۱۰ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین استان از ۲۵۵۵۲ مورد در سه ماهه ابتدایی سال ۹۵ به ۲۷۰۷۰ مورد در سه ماهه سال ۹۶ رسید که معادل ۶ درصد افزایش مراجعه به مراکز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

نخستین نشست از سلسله نشست‌های استانی اندیشه و تمدن ایران‌شهری از سوی وزارت راه و شهرسازی، توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و دبیرخانه طرح اندیشه و تمدن ایران‌شهری با همکاری موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری و اداره‌کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی برگزار شد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: آزادراه تبریز- سهند سال ۹۷ به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آغاز ساخت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان از افتتاح تمام واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی استان به تعداد ۵۸۹۹ واحد خبر داد و گفت: برای چهار شهر دارای اولویت كاشان، نجف آباد، شهرضا و مباركه چارچوب اسناد محلی بازآفرینی تهیه شده است.

ایرانشهر

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر(جنوب سیستان و بلوچستان) از افتتاح شش پروژه راهسازی این منطقه در هفته دولت خبر داد و گفت: از ۴۱۱۰ واحد مسکن مهر ایرانشهر ۳۳۸۷ واحد افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند. ضمن اینکه مطالعات درباره سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای مختلف جنوب سیستان و بلوچستان نهایی شده و اکنون ۴۵ درصد از اهالی ایرانشهر ساکن مناطق حاشیه‌نشین هستند.

لرستان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بیان کرد: استان لرستان به دلیل وضعیت خاص در مرکزیت ترافیکی باری و مسافری کشور قرار گرفته  است و شبکه‌های  راه‌های استان در بخش بزرگراهی و آزادراهی در حال ارتقاء است و شاید لرستان تنها استانی است که دو شبکه ریلی  فعال در استان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به افتتاح ۲۲۵۴ واحد مسکن مهر باقی‌مانده دارای متقاضی استان درهفته دولت از اجرای چهار پروژه بزرگراهی چهارخطه دراستان خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل بازآفرینی شهری است که دراین راستا پروژه‌های محلی و بومی را تعریف و عملیاتی کرده‌ایم.

همدان

استان همدان با تداوم در کسب رتبه برتر عملکرد مراکز مدیریت راه‌های کشور در سه ماهه اول امسال نیز همچنان در بهره‌گیری از سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای پیشتاز است.

یزد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری در جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفی زندگی در بافت‌های فرسوده خبر داد.

استاندار یزد از وجود بیش از ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی در یزد خبر داد و گفت: درحال حاضر تنها ۱۹۴ هکتار از این بافت از سوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است زیرا سایر مناطق در حال تخریب است و ما موظیم اقدامی انجام دهیم تا ضمن حفظ این آثار زندگی نیز در این نواحی جریان داشته باشد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از برگزاری نخستین کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان در سال جاری به میزبانی این دستگاه خبر داد.

فارس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس تأکید کرد: سپهتن به عنوان بهترین راه کنترل و نظارت بر رانندگان ابزاری مناسب برای افزایش ایمنی ناوگان اتوبوسی است.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: محور بیجار به دیواندره در ۲ قطعه در حال بهسازی است و هم‌اکنون قطعه ۲ آن ۹۰ درصد پیشرفت دارد./

نظر شما