شناسهٔ خبر: 41124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس طرح‌های کالبدی راه و شهرسازی استان تاکید کرد:

لزوم انجام مطالعات پدافند غیرعامل در تهیه و اجرای طرح‌های توسعه شهری قزوین

جلسه رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین گفت: عناصر تشکیل‌دهنده در مواقع بحران شامل ساختار کالبدی و همجواری شبکه‌های معابر هستند که هدف از آنها بالا بردن سطح ایمنی شهرها در مقابل تهدیدها و خدمات‌رسانی به‌موقع و مناسب در زمان‌های بحران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، دومین نشست کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این اداره‌کل با حضور اعضای این کارگروه برگزارشد.

حمیدرضا نجفی، رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این جلسه گفت: امروزه توجه به موضوع توسعه و عمران شهری از مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به رعایت اصول پدافند غیرعامل است.

نجفی افزود: یکی از موارد مهم در اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه و عمران شهری، بحث الزامات است که شامل برنامه چهارم توسعه و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری و شرح خدمات تهیه طرح می‌شود.

رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از مسائل مطرح در زمینه پدافند غیرعامل موضوع مصوبات شامل بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری، لزوم انجام مطالعات پدافند و ارایه نقشه مربوط به موضوع مطرح شده است.

وی در بیان نقش طرح‌های توسعه و عمران شهری گفت: وظیفه اصلی طرح‌های توسعه و عمران شهری، تحقق اصول پدافند غیرعامل است.

نجفی افزود: عناصر تشکیل دهنده در مواقع بحران شامل ساختار کالبدی و همجواری شبکه‌های معابر است که هدف ازآنها بالا بردن سطح ایمنی شهرها در مقابل تهدیدها و خدمات‌رسانی به‌موقع و مناسب در زمان‌های بحران است.

رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین گفت: مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص تفهیم مفاهیم و کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آنها توجه به مسئله پدافند غیرعامل در طرح‌ها ضروری است که باید مشاور تهیه کننده، طرح کاربری‌هایی را که می‌توان در زمان بحران مورد استفاده قرارداد از جمله پارک‌ها، زمین‌های ورزشی، پادگان و فضای سبز را درنقشه جداگانه مشخص و ارائه کند.

نظر شما