شناسهٔ خبر: 41168 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

کریم آقائی خبر داد:

برگزاری اولين جلسه حج تمتع در فرودگاه رشت/ اعزام ۸۸۰ زائر گیلانی از فرودگاه رشت با ۳ پرواز

غلامرضا کریم‌آقایی مديركل فرودگاه سردارجنگل رشت خبر داد که امسال ۸۸۰ زائر حج تمتع توسط ۳ پرواز در روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه سال جاری از این فرودگاه به سرزمين وحی اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل رشت، همزمان با بيست و هشتمين روز از تيرماه،اولين جلسه هماهنگی عمليات حج تمتع سال ۹۶ فرودگاه سردارجنگل رشت با حضور مديركل، فرماندهان پليس، سپاه حفاظت، گذرنامه و معاونين فرودگاه در ترمينال پروازهای خارجی برگزار شد.

غلامرضا كريم آقايی مديركل اين فرودگاه با اشاره به اهميت پروازهای حج تمتع و نگاه ويژه به اين موضوع و تلاش همكاران جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران بيت الله الحرام، از آمادگی كامل فرودگاه گيلان خبر داد.

گفتنی است استان گيلان تعداد ۸۸۰ زائر حج تمتع دارد كه توسط ۳ پرواز در روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه سال جاري به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.

بر اساس دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای فرودگاه‌های كشور برای اعزام و پذیرش حجاج درسال ۹۶  فرودگاه‌ها ابتدا و انتهای سفر هستند و ايجاد شرايط مطلوب و نيز حسن همكاری طرفين می‌تواند تاثير به سزايی در رضايتمندی حجاج داشته باشد.

هم‌چنین فرودگاه‌های كشور موظف هستند با توجه به محدوديت‌های سازمان حج و زيارت در موضوع اسكان حجاج در كشور عربستان و "اسلوت تايم" اعمالی از طرف فرودگاه جده و مدينه از يك سو و محدوديت‌های موجود در فرودگاه‌های كشور از طرف ديگر، همكاری لازم در تنظيم برنامه پروازی ايرلاين‌های مجری نقل و انتقالات حجاج را به عمل خواهند آورد.

نظر شما