شناسهٔ خبر: 41174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر بازآفرینی شهری پایدار کشور مطرح کرد:

ضرورت ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی به مقام معظم رهبری و دولت

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر بازآفرینی شهری پایدار کشور در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی به مقام معظم رهبری و دولت تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، نریمان مصطفایی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به صورت شفاف عملکرد خود را ارائه نمی‌دهند، گفت: با انعقاد برخی تفاهم‌ها با دستگاه‌ها همچون فنی حرفه‌ای موجب پیشرفت ارائه عملکرد گزارش در دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

وی تأکید کرد: کارکنان وزارت راه و شهرسازی باید هر شش ماه یک بار خدمت مقام معظم رهبری برسند و عملکرد خود را به رهبر توضیح و ارائه دهند، در صورت عدم تکمیل گزارش‌های این وزارتخانه جلوه استان در محضر ایشان نامناسب جلوه می‌شود.

مدیرکل دفتر بازآفرینی شهری پایدار کشور با تأکید بر اینکه ارائه گزارش عملکرد سالانه توأم با مقام معظم رهبری باید به دولت نیز ارائه شود، گفت: برخی از استان‌ها تاکنون نتوانستند گزارش‌های خود را کامل و به موقع ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصویب سند ملی اقدامات دستگاه‌های اجرای مشخص شده است، تأکید کرد: باید اقدامات بر اساس همین دسته‌بندی پیش رود.

مصطفایی با قدردانی از فرماندار میانه افزود: فرماندار این شهرستان به صورت جدی وارد میدان عمل شده و در بحث شعار سال، باید مشخص شود که سهم استان و سهم این وزارت در حوزه اشتغال چقدر است.

وی خواستار تشکیل کمیسیون مشترک بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی و دفتر شهرسازی شد و گفت: تشکیل این ستاد ضروری بوده و راه‌اندازی ستاد مذکور باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل دفتر بازآفرینی شهری پایدار کشور اضافه کرد: در بخش اوقاف و وقف، باید پروژه‌ها و شهرهای پایلوت انتخاب شود.  

مصطفایی بیان کرد: در وزارت راه و شهرسازی چگونگی قرارگیری بافت فرسوده در هر کدام از استان‌ها مشخص شده، اما باید هم‌پوشانی صورت گرفته و در کلیت هیچ تغییری نکرده است.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه شهرهای زیر یکصد هزار نفر و یا زیر ۱۰ هزار نفر هم را تحت پوشش قرار دهید، گفت: چون شهرستان‌هایی مثل شبستر که از آثار تاریخی برخوردار هستند، باید اجماع شوند و پیگیری شود.

مدیرکل دفتر بازآفرینی شهری پایدار کشور تأکید کرد: زمان‌بندی جلسات را شهرستان‌ها سالانه باید ارسال کنند و این موضوع در قالب کمیته‌های تخصصی بررسی شود.

مصطفایی با اعلام این خبر افزود: اگر پیگیری مناسبی صورت گیرد، ما می‌توانیم ردیف ملی برای استان اختصاص دهیم، برای مثال توانستیم برای مشهد دو ردیف ملی کلان در نظر بگیریم و قم و شیراز نیز در این ردیف قرار گرفته‌اند.

نظر شما