شناسهٔ خبر: 4121 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

کلنگ‌زنی قطعه چهارم دو خطه محور بافق – میبد – اصفهان/طول مسیر ۲۸ کیلومتر

ریل مدیرکل راه‌آهن ناحیه یزد از اجرای مراسم کلنگ‌زنی قطعه چهارم دو خطه محور بافق – میبد – اصفهان خبر داد و گفت: این خط آهن به طول ۲۸ کیلومتر و با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

محمد دهقانپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره احداث قطعه چهارم دو خطه محور بافق – میبد – اصفهان گفت: قرارداد احداث این خط آهن منعقد شد و اکنون پیمانکار آن مشخص است. قطعه چهارم دو خطه محور بافق – میبد – اصفهان ۲۸ کیلومتر طول دارد و اعتبار مورد نیاز احداث آن ۵۶ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: پیش از این خط آهن بافق – میبد – اصفهان یک خطه بود در حالی که بر این محور هم قطار باری و هم قطار مسافری سیر و حرکت دارند و با احداث خط دوم آن زمان سیر قطارها کاهش یافته و امکان تردد آن‌ها مناسب‌تر می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه یزد با بیان اینکه چندی پیش مراسم کلنگ‌زنی قطعه چهارم دو خطه محور بافق – میبد – اصفهان با حضور مسئولان محلی و استاندار یزد برگزار شد، گفت: این محور در ۴ قطعه دو خطه احداث می‌شود.

دهقانپور درباره امکانات نوروزی ایستگاه راه‌آهن یزد توضیح داد: در جلساتی که با ستاد نوروزی استان یزد داشتیم، زمینه‌های لازم برای ارائه خدمات مسافری به مسافران نوروزی فراهم شد. با توجه به اینکه محور ریلی یزد در مسیر بندر عباس، یزد، کرمان و زاهدان قرار دارد، در روزهای غیر پیک ضریب اشغال قطارهای آن بیش از ۸۰ درصد است که قطعا در ایام نوروز به دلیل ترافیک منطقه با کاهش ظرفیت ریلی روبه‌رو خواهیم شد./

نظر شما