شناسهٔ خبر: 41224 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صابری:

طرح پدافند غیرعامل پایدارترین روش محافظت از منابع سازمان در برابر تهدید و بحران/ تشریح عملکرد کمیته بحران بندرلنگه

محمود صابری طی نشستی با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و بحران سازمان بنادر و دریانوردی، اقدامات صورت‌گرفته در راستای اجرایی نمودن اهداف مدیریت بحران در بندرلنگه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل و بحران سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر و شورای معاونین اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه وضعیت بندرلنگه در تحقق سند راهبردی پدافند غیر عامل به منظور کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران مورد سنجش قرار گرفت.

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست ضمن مثبت شمردن اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرایی کردن پدافند غیر عامل گفت: در سند راهبردی مدیریت بحران که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به تمامی بنادر ابلاغ شده، رسالت و ماموریت هر یک از قسمت‌ها بر اساس طیف متنوع فعالیت ها در بنادر بر اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در رده‌های مختلف و اجرای تمرین مانور توسط گردهمایی درون و برون سازمانی مشخص شده است.

وی شناسایی هر چه بیشتر وظایف پرسنل در شرایط بحران را از جمله نکات مهم برشمرد و افزود: آگاهی هر یک از پرسنل از وظایف فردی در زمان وقوع بحران یک امر مهم برای حصول بهترین نتیجه است که با برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای عملیاتی محقق می شود.

به گفته این مقام مسؤول، راه اندازی یک خط ویژه به شماره ۱۲۵ در مرکز مخابرات بندرلنگه شرایط را برای اطلاع رسانی حوادث آسان تر می نماید.

کنترل کیفی و کمی تجهیزات و امکانات آتش نشانی و گسترش همکاری‌ها با سایر سازمان‌ها از دیگر موارد مورد تاکید مدیرکل مدیریت بحران و پافند غیر عامل سازمان بنادر در این نشست بود.

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز طی سخنانی با بیان اینکه که پدافند غیر عامل در بنادر کشور در حوزه های مختلف دریایی و بندری فرآیندی احتیاطی و پیشگیرانه است و می بایست قبل از وقوع بحران صورت گیرد، گفت: طرح پدافند غیر عامل پایدارترین و مناسب‌ترین روش محافظت از منابع سازمان در برابر تهدید و بحران است و برای کاستن از آسیب‌پذیری منابع انسانی، فعالیت‌های زیر بنایی، خدمات‌رسانی عمومی و تسهیل در امور بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان یک عامل حیاتی است.

وی در ادامه ضمن تشریح عملکرد کمیته بحران بندرلنگه گفت: کمیته بحران و پدافند غیر عامل بنادر غرب هرمزگان با برگزاری مانورهای مختلف در سطوح مختلف نظیر مانورهای دوره ای درون سازمانی یا مانور ملی اطفای حریق با مشارکت های ارگان های مختلف در ستاد بحران شهرستان بندرلنگه و همچنین انجام دوره های آموزشی عمومی و پیشرفته در پیاده سازی سند چشم انداز مدیریت بحران گام برداشته است و با بازدید های مستمر از اماکن و بازرسی محوطه ها و تجهیزات برنامه های پیشگیرانه را مدنظر قرار داده است.

نظر شما