شناسهٔ خبر: 41239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی دماوند خبر داد:

آزادسازی بیش از ۱۴ هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند به ارزش ۵۸۰ میلیارد ریال

محمد رنجبر رئیس اداره راه و شهرسازی دماوند از آزادسازی بیش از ۱۴ هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران محمد رنجبر رئیس اداره راه و شهرسازی دماوند با اعلام این خبر گفت: ادارات راه و شهرسازی می بایست با همکاری دیگر ارگانهای ذیربط طبق سیاست گذاری ها و اهداف دولت به مشارکت جمعی و هم افزایی در این خصوص توجه ویژه داشته باشند.

رنجبر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با پدیده شوم زمین خواری و تاکید بر صیانت و حفاظت از اراضی و منابع ملی خاطرنشان کرد: با توجه به این تاکیداتمتاسفانه هنوز  شاهد اقدامات تعرضی و تصرفی به منابع آبی و خاکی هستیم که برخی نیز سازمان یافته صورت می پذیرد, لذا می بایست برخورد لازم با متجاوزان در دستور کار تمامی دستگاههای ذیربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و طی پیگیریهای مداوم طی ماه گذشته از طریق مراجع قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال , موفق به آزادسازی مساحت بیش از ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه چشمه اعلاء دماوند که جزء باارزش ترین اراضی این شهرستان می باشد, شده ایم.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: اراضی مذکور قریب به مدت ۴۵ سال تحت تصرف شرکتی وابسته به سازمان میراث فرهنگی بوده است.

وی افزود:  همچنین اداره راه و شهرسازی دماوند موفق به آزادسازی مساحتی بیش از ۱۴۰۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه نوده گردیده که متصرفان به صورت غرس نهال و ایجاد ساخت و ساز و دیوارکشی غیرمجاز قصد تصرف در این اراضی را داشتند که ارزش این اراضی بالغ بر ۵۸۰ میلیارد ریال بوده است.

رنجبر رقم ارزش زمین های آزادشده در حوزه اراضی ملی را نشان دهنده ارزش بالای زمین در شهرستان دماوند و عامل تحریک کننده برای زمین خواران عنوان کرد و گفت: حفاظت از اراضی در دماوند یک مساله هر روزه و مهم تلقی می شود موضوعی که همچنان برای اداره راه و شهرسازی دماوند الویت اول تلقی شده  و با حساسیت این مساله دنبال می شود.

زئیس راه و شهرسازی شهرستان دماوند در پایان ضمن قدردانی از از تلاش تمامی همکاران ستادی در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در امر صیانت از اراضی یادآوری کرد: ما تمام ساخت و سازها را کاملا موشکافانه رصد می کنیم و در صورت بروز تخلف و یا تعدی به اراضی ملی با متجاوزان برخورد قانونی خواهیم کرد.

نظر شما